جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۲

بهترین و قوی‌ترین تانک‌های نظامی جهان را بشناسید

چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 769760
نگاهی به بهترین و قوی‌ترین تانک‌های نظامی حال حاضر جهان خواهیم داشت که در نیروهای نظامی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بهترین و قوی‌ترین تانک‌های جهان +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از خودرو بانک، تانک‌ها به عنوان وسایل نقلیه توپ‌دار و زره‌پوش، نخستین بار در جریان جنگ جهانی اول پدیدار شدند و پس از آن به مرور کنترل جنگ‌های زمینی را در دست گرفتند. امروزه ارتش‌های آمریکا، چین و روسیه به تانک‌های فوق‌العاده قدرتمندی مجهز هستند و در زمانی کوتاه می‌توانند دشمنان خود را نابود کنند.

تانک‌های امروزی با تانک‌های اولیه متفاوت هستند، پرتابه‌های قابل تنظیم، قدرت رهگیری موشک‌های ضد تانک و بسیاری از فناوری‌های دیگری که در تانک‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در گذشته‌ها وجود نداشته است. در ادامه نگاهی به بهترین و قوی‌ترین تانک‌های نظامی حال حاضر جهان خواهیم داشت که در نیروهای نظامی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
M60 پاتون
M60 پاتون یک تانک میدان نبرد است که از اواسط قرن بیستم تاکنون در خدمت ارتش‌های مختلف بوده است. قدرت این تانک توسط موتور توربودیزل V12‌ کنتیننتال با توان 750 اسب‌بخار تامین می‌شود و برجک آن به توپی با کالیبر 105 میلی‌متر مجهز شده است. جعبه دنده آلیسون CD-850-64 و ترمزهای هیدرولیکی دیگر مشخصات فنی این تانک آمریکایی را تشکیل می‌دهند، در حالی‌که حداکثر سرعت این تانک 48 کیلومتر بر ساعت و حداکثر برد آن نیز 482 کیلومتر عنوان شده است.

 
چلنجر 1
تانک انگلیسی چلنجر 1، یکی دیگر از تانک‌های قدرتمند جهان محسوب می‌شود که مدت زمان زیادی را در نبردهای مختلف سپری کرده است. قدرت این تانک توسط پیشرانه 26 لیتری دیزلی رولزرویس CV12 تامین می‌شود و سلاح اصلی آن یک توپ 120 میلیمتری است. برای سلاح ثانویه این تانک نیز می‌توان از مسلسل 7.62 میلی متری L8A2 یا 7.62 میلی متری L37A2 با ظرفیت شلیک 4000 گلوله استفاده کرد. حداکثر سرعت این تانک 65 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد آن نیز 450 کیلومتر عنوان شده است. چلنجر 1 از ابتدای حضورش نبردهای بسیاری را تجربه کرده و همچنان در حال خدمت است.


لئوپارد 2A7 +
وارث اصلی تانک‌های سری تایگر افسانه‌ای ارتش آلمان، تانک آلمانی لئوپارد 2A7 + است که به عنوان یکی از مدرن‌ترین تانک‌های حال حاضر جهان شناخته می‌شود. موتور دیزلی توربوشارژ MTU MB-873 Ka-501 با قدرت 1500 اسب‌بخار، توان بخش این تانک بوده و برجک آن به توپی با کالیبر 120 میلیمتر مجهز است. حداکثر سرعت این تانک آلمانی 51 کیلومتربرساعت و حداکثر برد آن نیز 724 کیلومتر عنوان شده است.


T-14 آرماتا
T-14 آرماتا نسل بعدی تانک ارتش روسیه است که به پیشرانه‌ای با قدرت 1500 اسب بخار مجهز است. سلاح اصلی این تانک توپ 125 میلیمتری 2A82-1M است و سلاح ثانویه آن مسلسل 108 میلیمتری کورد است که مخزنی با ظرفیت 300 گلوله دارد. این تانک از سال‌ها پیش تاکنون در دست توسعه قرار دارد و به مرور ویژگی‌های جدیدتری به آن افزوده شده است.

 
آبرامز M1A2
تانک آبرامز M1A2 ماشین جنگی قدرتمند ارتش آمریکا است که به موتور توربین گازی با قدرت 1500 اسب‌بخار مجهز است. حداکثر سرعت این تانک 67 کیلومتربرساعت عنوان شده، در حالی‌که برد ان 426 کیلومتر است. سلاح اصلی تانک آبرامز، توپ 120 میلیمتری است و به عنوان سلاح ثانویه از مسلسل 7.62 M240 کواکسیال یا مسلسل کالیبر M2 50 برای آن استفاده می‌شود. تانک آبرامز قدرت تخریب بالایی در مقابله با حریف‌های خود دارد.

 
چلنجر 2
تانک انگلیسی چلنجر 2، نسخه ارتقا یافته تانک چلنجر 1 محسوب می‌شود و در طول یک دهه گذشته پا به پای تانک آمریکایی آبرامز در عملیات نظامی مختلف شرکت داشته است. توپ 120 میلیمتری با قابلیت شلیک 47 گلوله سلاح اصلی این تانک را تشکیل می‌دهد، در حالی‌که برای سلاح ثانویه چلنجر 2 از مسلسل 7.62 میلیمتری با قدرت شلیک 4000 گلوله استفاده می‌شود.
 
 

K2 پلنگ سیاه
تانک K2 ملقب به پلنگ سیاه، نماینده کره جنوبی در لیست بهترین و قوی‌ترین تانک‌های جهان است. این تانک کره‌ای به موتوری دیزلی با آرایش V12 و سیستم آب خنک مجهز است که 1500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

توپ 120 میلیمتری این تانک، توسط هیوندای ساخته شده و ظرفیت شلیک چهل گلوله را دارد. تیربار سنگین 50 میلیمتری k6 با ظرفیت شلیک 3200 گلوله نیز دیگر سلاح این تانک را تشکیل می‌دهد، هر چند می‌توان از مسلسل کواکسیال 51 میلیمتری ناتو با ظرفیت شلیک 12 هزار گلوله نیز به عنوان سلاح ثانویه این تانک استفاده کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یه تانک ما در ایران داریم به نام زاکانی که با یه توپ زیر میز اصلاح طلب ها زد اونم نشون بدید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت