پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲

خیز احتمالی قیمت طلا در راه است؟!

يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 769463
خراسان رضوی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: اگر برنامه‌های اقتصادی کلان کشور همین برنامه‌هایی باشد که در حال حاضر در دست اجراست، احتمال دارد که با رشد دوباره قیمت دلار و طلا مواجه شویم.
خیز احتمالی قیمت طلا در راه است؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شهرام مرصعی در خصوص وضعیت بازار طلا بعد از انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: شرایط گویای این است که اقتصاد کشور تابع سیاست بوده و این یک امر اشتباه است.

زیرا در شرایط مطلوب، سیاست باید تابع اقتصاد و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود که با انتخاب رئیس جمهور جدید و مشخص شدن تقریبی وضعیت کشور، بخش اقتصادی نیز برنامه‌هایش را بر همین مبنا پایه‌گذاری کند.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی بیان کرد: البته کشور ما تابع اقتصاد دنیا نیز است.

در واقع ما در یک برهه زمانی زندگی‌ می‌کنیم که از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دوران گذار دارد و دوران گذار در خود آشفتگی‌ها و نابسامانی‌هایی به همراه داشته و پیش‌بینی را کمی مشکل می‌کند.

اما با اطلاعاتی که در حال حاضر از شرایط اقتصادی در دست است، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا کشور یک دوره چند ماهه و کوتاه مدت را با نوسانات اقتصادی اندک، چه افزایشی و چه کاهشی پشت‌سر خواهد گذاشت.

مرصعی اضافه کرد: اگر برنامه‌های اقتصادی کلان کشور همین برنامه‌هایی باشد که در حال حاضر در دست اجراست، احتمال دارد که با خیز دوباره قیمت دلار و طلا مواجه شویم.

وی با اشاره به تاثیرات برجام گفت: درازمدت شدن زمان مذاکره و تکراری شدن مبحث آن، نشان می‌دهد که ما گرفتار یک لووپ (چرخه) شده‌ایم که انرژی‌ و توان‌مان را چه به لحاظ اقتصادی و چه سیاسی تحت تاثیر قرار داده است.

 بنابراین در درازمدت باید انتظار نوسانات بیشتری را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
انشالله سید محرومان برجام را حل و فصل میکند و قیمت طلا و دلار به شدت سقوط خواهد کرد.... انشالله.....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تنها راه براي خلاصي از برجام فراموش كردن آن براي هميشه تاريخ هست .