کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

26 اسفند 1399 ساعت 12:16

سه ایستگاه جدید مترو در تهران افتتاح شد. ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و ایستگاه آهنگ در خط ۷ مترو تهران به بهره‌برداری رسید.


به گزارش جهان نیوز، سه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت مترو تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از افتتاح ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب از خط هفت مترو که روز ۱۴ اسفند ماه صورت گرفت و همچنین آغاز بهره‌برداری از ایستگاه‌های یادگار امام (ره) و شهید ستاری از خط ۶ مترو که ۲۳ اسفند ماه محقق شد، در روزهای باقی‌مانده از سال جاری، ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه تربیت مدرس در خط ۶ و ایستگاه آهنگ در خط ۷ در اختیار شهروندان پایتخت قرار گرفت.
علی امام با بیان اینکه برای احداث هر ایستگاه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده گفت: ایستگاه تقاطعی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد زیرگذر گیشا واقع شده است.

وی اضافه کرد: ایستگاه تربیت مدرس نیز در خط هفت اسفند ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری و حالا نوبت به افتتاح دسترسی ایستگاه به خط ۶ فرا رسیده است.

به گفته امام، از لحاظ موقعیت شهری، این ایستگاه باعث آسان سازی فرایند دسترسی همشهریان به بزرگراه جلال آل احمد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران می‌شود.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت، قرار گرفتن ایستگاه تربیت مدرس در مرز محدوده شروع طرح ترافیک تهران و طرح زوج و فرد است که این امکان را به مسافران می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقصد خود در داخل محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

امام ادامه داد: ایستگاه بعدی ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار مرزداران، جنب خیابان پیامبر و بیمارستان پیامبران واقع شده است که با افتتاح این ایستگاه و برچیده شدن کارگاه مربوطه، محدوده‌های درخت‌کاری شده ضلع شمالی خیابان پیامبر و محدوده شمالی پلازای در حال طراحی محوطه ایستگاه، مجدد در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه آهنگ که با معماری ویژه و متفاوتی در اختیار شهروندان قرار می گیرد، در محدوده بزرگراه شهید محلاتی واقع شده است.

به گفته امام، قرار است در مجاورت این ایستگاه، در سال‌های آینده مجتمع ایستگاهی احداث و خدمتی شایسته در حوزه‌های تفریحی و خدماتی به شهروندان محدوده مذکور ارائه شود.

امروز مراسم افتتاحیه این سه ایستگاه مترو به صورت مجازی در صحن شورای اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است.


کد مطلب: 757841

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/757841/سه-ایستگاه-مترو-تهران-افتتاح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com