جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سه ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 757841
سه ایستگاه جدید مترو در تهران افتتاح شد. ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و ایستگاه آهنگ در خط ۷ مترو تهران به بهره‌برداری رسید.
سه ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد
به گزارش جهان نيوز، سه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت مترو تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از افتتاح ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب از خط هفت مترو که روز ۱۴ اسفند ماه صورت گرفت و همچنین آغاز بهره‌برداری از ایستگاه‌های یادگار امام (ره) و شهید ستاری از خط ۶ مترو که ۲۳ اسفند ماه محقق شد، در روزهای باقی‌مانده از سال جاری، ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه تربیت مدرس در خط ۶ و ایستگاه آهنگ در خط ۷ در اختیار شهروندان پایتخت قرار گرفت.
علی امام با بیان اینکه برای احداث هر ایستگاه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده گفت: ایستگاه تقاطعی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل احمد زیرگذر گیشا واقع شده است.

وی اضافه کرد: ایستگاه تربیت مدرس نیز در خط هفت اسفند ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری و حالا نوبت به افتتاح دسترسی ایستگاه به خط ۶ فرا رسیده است.

به گفته امام، از لحاظ موقعیت شهری، این ایستگاه باعث آسان سازی فرایند دسترسی همشهریان به بزرگراه جلال آل احمد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران می‌شود.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت، قرار گرفتن ایستگاه تربیت مدرس در مرز محدوده شروع طرح ترافیک تهران و طرح زوج و فرد است که این امکان را به مسافران می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقصد خود در داخل محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

امام ادامه داد: ایستگاه بعدی ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار مرزداران، جنب خیابان پیامبر و بیمارستان پیامبران واقع شده است که با افتتاح این ایستگاه و برچیده شدن کارگاه مربوطه، محدوده‌های درخت‌کاری شده ضلع شمالی خیابان پیامبر و محدوده شمالی پلازای در حال طراحی محوطه ایستگاه، مجدد در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه آهنگ که با معماری ویژه و متفاوتی در اختیار شهروندان قرار می گیرد، در محدوده بزرگراه شهید محلاتی واقع شده است.

به گفته امام، قرار است در مجاورت این ایستگاه، در سال‌های آینده مجتمع ایستگاهی احداث و خدمتی شایسته در حوزه‌های تفریحی و خدماتی به شهروندان محدوده مذکور ارائه شود.

امروز مراسم افتتاحیه این سه ایستگاه مترو به صورت مجازی در صحن شورای اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *