پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بخشی از اتوبان امام علی سرپوشیده می‌شود/ دو سوی محله سبلان پیوند می‌خورند

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 753185
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در پی ساخت بزرگراه امام علی محله سبلان به دو قسمت تقسیم شد.
اتوبان امام علی(ع) سرپوشیده می‌شود
به گزارش جهان نيوز، صفا صبوری‌ دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که  قرار است بودجه‌ای که از سوی شهرداری برای بحث فنی و عمرانی تدوین شده، پاسخگوی چه اقداماتی باشد، اظهار کرد: میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته شده به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن در بودجه اصلی و بخشی در بودجه تکمیلی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بخش اصلی آن در حوزه نگهداری شهر است، مانند پیاده راه سازی، آسفالت خیابان و توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری که بر اساس برنامه توسعه این موارد در دستور کار قرار گرفته‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا مبالغ این بودجه مشخص شده است،تصریح کرد: قرار بر این است تا سالیانه ۵۰۰ کیلومتر به پیاده راه‌های تهران اضافه شود و اگر این کار به درستی انجام شود شاید تا دو دهه دیگر تمام پیاده راه‌های تهران بهسازی و درست شوند.

صبوری دیلمی گفت: ۹۰ سال است که از پیاده راه‌ها به خوبی مراقبت نکردیم و بیشتر به فکر خودرو و ماشین بازی بوده‌ایم و هیچ فکری به حال عابرپیاده نکردیم؛ تهران در بحث پیاده راه‌‌ها، بسیار ناقص است و امیدواریم تا چند سال دیگر بتوانیم به بهسازی‌ آن‌ها برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که تهران نیازمند پروژه‌های بزرگ مقیاس برای پیشرفت است و آیا پروژه بزرگ مقیاسی در دستور کار است یا خیر افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که تمام تلاش خود را می‌خواهیم روی آن بگذاریم، باغ راه حضرت فاطمه (س) روی خط تهران-تبریز است که  به فاصله ۹ کیلومتر این باغ ایجاد خواهد شد تا به فضای گردشگری، فرهنگی و ورزشی تبدیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که ساخت بزرگراه امام علی در محله سبلان مشکلات متعددی را برای شهروندان آن منطقه ایجاد کرده است و سبب شده تا آن‌ها در رفت و آمد‌های روزمره خود با مشکلات متعددی مواجه شوند و آیا در بودجه سال جدید فکری برای رفع این گونه مشکلات و نیاز شهروندان شده است یا خیر، گفت: هنگامی که بزرگراه امام علی در محله سبلان ساخته شد، این محله به دو قسمت تقسیم شد و برای رفع این مشکل می‌خواهیم روی اتوبان را بپوشانیم و این محله را به صورت پیاده به یکدیگر متصل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتوبان امام علی (ع) صحیح است، نه اتوبان امام علی!