پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۴
اخبار ویژه جهان‌ نیوز را در این بخش دنبال کنید

بولتن جهان نیوز// تلاش مشکوک دولت آمریکا برای وارد کردن یک محموله بزرگ واکسن کرونا به ایران/ تدارکات برای اعلام مرجعیت یک روحانی منحرف در انگلیس/ انتقادات جدید کروبی از محمد خاتمی

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب: 750895
بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت.
بولتن جهان نیوز// تلاش مشکوک دولت آمریکا برای وارد کردن یک محموله بزرگ واکسن کرونا به ایران/ تدارکات برای اعلام مرجعیت یک روحانی منحرف در انگلیس/ انتقادات جدید کروبی از محمد خاتمی
پایگاه خبری و تحلیلی جهان نيوز تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل های که در رسانه‌ها به هر دلیلی پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت.

چهارمین شماره بولتن جهان نيوز را در ادامه می‌خوانید:

* تلاش مشکوک دولت آمریکا برای وارد کردن یک محموله بزرگ واکسن کرونا به ایران
در حالی رهبر معظم انقلاب از ممنوعیت واردات واکسن انگلیسی و آمریکایی کرونا به ایران سخن گفته اند که برخی اخبار دریافتی حبرنگار جهان نيوز، حاکیست که دولت آمریکا در هفته‌های اخیر برای صادر کردن محموله‌ های بزرگ واکسن کرونا به ایران خود را آماده کرده بود. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار بوده مسیر ورود این محموله مشکوک کرونایی توسط یک جریان غربگرای داخلی در ایران ریل گذاری و سپس با تبلیغات زیاد در میان مردم ایران پخش شود. شائبه بر انگیز بودن این مساله از آن جهت است است که خیلی از داروهای اصلی بیماری‌های مهم دیگر را آمریکا تحریم کرده است و اجازه‌ی فروش آن به ایران را نمی‌دهد. به اعتقاد برخی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان اجازه صادر کردن واکسن آن هم از سوی دولت آمریکا خیلی مشکوک به نظر می‌رسد و باعث شده است که برخی کارشناسان فعال حوزه بهداشت و درمان، احتمال خرابکاری و‌ آسیب عمومی ایجاد کردن در ایران را بسیار جدی بدانند.

* تدارکات اعلام مرجعیت یک روحانی منحرف در انگلیس
چند هفته قبل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای که به امضای آیت‌الله یزدی رسیده بود، برخی عقاید فردی به نام کمال حیدری را رد و تأکید کرد: راهی که وی پیش‌گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی ندارد.  در بخشی از این بیانیه نیز آمده بود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه‌ی امثال وی برحذر می‌دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب و روحانیت و عالمان دینی به‌حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش‌گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست.
 اما برخی از فعالین رسانه ای در قم از ادامه برخی از فعالیت های این روحانی منحرف خبر می دهند. بر اساس برخی اخبار دریافتی سید کمال حیدری برای ترویج افکار و اندیشه‌های انحرافی خود، با برخی از اساتید مطرح کشور به گفتگو پرداخته و از آن‌ها خواسته تا دانشجویان را با تفسیر وی با معارف دینی و شیعی آشنا نمایند. وی در این جلسات، تفاسیر نادرست خود از معارف شیعی را به اساتید القاء نموده و از آن‌ها می‌خواهد تا با استفاده از مقالات علمی و پایان‌نامه‌ها این تفسیر نادرست را در مراکز دانشگاهی ترویج نمایند. برخی اخبار نیز حاکیست که سیدکمال حیدری برای تأسیس دفتر مرجعیت در لندن اقداماتی انجام داده است.

* گلایه شدید مهدی کروبی از محمد خاتمی
 به گفته یکی از فعالین رسانه ای اصلاح‌طلب، مهدی کروبی گلایه شدیدی را نسبت به محمد خاتمی ایراد نموده است و تاکید کرده که خاتمی ابتدا باید بازسازی درستی در جریان اصلاحات ایجاد کند و سپس به سمت تغییرات در حاکمیت جمهوری اسلامی حرکت کند. کروبی تاکید کرده که در نظر او تداوم اصلاحات و اصلاحات حاکمیت جمهوری اسلامی، راهی جز انتخابات ندارد. لازم به ذکر است که حزب مهدی کروبی – اعتماد ملی- همواره از سهمیه کم این حزب در فهرست های انتخاباتی و محافل تصمیم گیر در جریان اصلاح طلب و منزوی شدن این حزب توسط برخی اطرافیان خاتمی، انتقادات جدی دارد.

* تلاش خواهد شد که بولتن خبری جهان نيوز به صورت روزانه منتشر شود

بیشتر بخوانید:

بولتن شماره سه جهان نيوز// حساب ویژه خاتمی روی علی لاریجانی برای انتخابات 1400/ ارزیابی امنیتی از آخرین اهداف آمریکا در ایران/ نقشه اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم

بولتن شماره دو جهان نيوز// ساخت مستند «غیررسمی» روحانی!/ پشت‌ پرده عدم کاندیداتوری ظریف در انتخابات ریاست جمهوری/ تفاوت معنادار محبوییت سردار سلیمانی قبل و بعد از شهادت در ایران

 بولتن شماره یک جهان نيوز// آخرین نظرسنجی درباره میزان محبوبیت آیت الله رئیسی و روحانی/ چند درصد مردم به ریاست جمهوری سید حسن نگاه مثبت دارند؟/ ماجرای دو ترور قبل از فخری‌زاده که گفته نشد
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از خراسان
Iran, Islamic Republic of
به سختی واکسن انفولانزا دادند حالا به زور میخواهند واکسن کرونا بدهند


سروش
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست واقعا واکسن امریکایی موثر باشد.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید این واکسنها را بگیرند و به زیبا کلام و همفکراشون تزریق کنند
سعید
Iran, Islamic Republic of
ویروس جهش یافته انگلیسی، افزایش دوبرابری سرعت انتقال،افزایش شدت بیماری‌زایی، کاهش طیف سنی مبتلایان و یا ناکارآمد بودن واکسن در مقابله آن خطر ویروس انگلیسی را دو چندان می کند.
نامی
Iran, Islamic Republic of
ما باید مردم را از مشکوک بودن واکسن امریکایی مطلع کنیم با توضیحات منطقی.
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها و دولت آقای روحانی حتما این واکسن ها ا تزریق خواهند کرد. باشه . از آمریکا باشه هر چی می خواهد باشد.همین که آمریکائیه حجت تمامه. تمام
امیرمحمود
Iran, Islamic Republic of
خودشو نگران نکن برادر مسعود بهت کاری ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
«کاترین ابان» روزنامه‌نگار و محقق برای تهیه گزارشی جهت پاسخ به سوالی رایج دست به کار شد: آیا داروهای ژنریک مثل واکسن‌های کرونای تولید شده در امریکا و انگلیسی واقعاً با معادل برند خود یکسان هستند؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی رهبر انقلاب با صراحت مخالفت با ورود واکسن آمریکایی را اعلام کردند فهمیدم جریان غربی داخلی در تدارک نقشه ای شوم است
رضا
United Kingdom
اخبارتون بیشتر قصه سازی هست تا خبر.
خبر باید منبع مشخص و معتبر داشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
مثل خبر های BBC!
سروش
Iran, Islamic Republic of
کاش رسانه های انقلابی ما هم مثل بی بی سی حرفه ای بودند.
Iran, Islamic Republic of
باشگاه خبرنگاران جوان هم گفته بود قرار است 150هزار دوز واکسن آمریکایی وارد کنند. این خبرسازیه ؟. بعد از اینکه رهبری فرمودند ممنوعه. آقایان. کدخدا پرست. دستشون بسته شد. به هیچ وجه به. واکسن‌های خارجی اعتماد نکنید. آمریکاییها که. برای کشتن. ما. کمر بستن.
Iran, Islamic Republic of
.