سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایتتان

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 750770
تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایتتان
شاید خواندن این نکته برایتان جالب باشد؛ اما باید بدانید که وجود شبکه‌ های اجتماعی تاثیر بالایی در سئوی سایت شما دارند.

در این پست با من همراه باشید تا بدانیم که اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و توئیتر چگونه قرار است برند شما را به اوج برسانند.
 
شبکه‌ اجتماعی چیست؟
همه میدانیم ولی؛ در ابتدا با یک تعریف اصولی برایتان خواهم گفت که شبکه‌ اجتماعی چیست و چه مواردی را شامل میشود.

شبکه­ اجتماعی یا Social Network به محیطی گفته می­شود که کاربران آن با هم ارتباط دوطرفه دارند و در آن به اشتراک گذاری اطلاعات و محتوا می­پردازند. در واقع بهترین تعریفی که می­توان از شبکه­ های اجتماعی داشت این است که شبکه‌های اجتماعی محیط و جامعه­ ای در فضای مجازی است که برای ایجاد ارتباط دوطرفه بین کاربران تاسیس شده است.

همانطور که می­دانید نقش شبکه­ های اجتماعی در دنیای امروز بر هیچکس پوشیده نیست و جزء اصلی زندگی روزمره همه ما شده است؛ همه روزه کاربران بسیاری را به خود جذب می­کند و از این رو بازاریابی در شبکه ­های اجتماعی نیز پررنگ­ شده و می­توان گفت؛ یکی از بزرگترین کاربرد­های شبکه های اجتماعی، معرفی کسب و کار و ارائه خدمات است.

معروف ترین شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟
از معروف­ ترین و پر­طرفدار­ترین شبکه­ های اجتماعی میتوان به فیسبوک(Facebook)، اینستاگرام(Instagram)، لینکدین(LinkedIn)، توئیتر(Twitter) و یوتیوب(YouTube) اشاره کرد.

باید بدانید که فعال بودن در تمام این شبکه ­های اجتماعیمی­تواند تاثیر بسیار زیادی در سئوی وبسایت شما داشته باشد.

حال در ادامه یک به یک تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را تحلیل میکنیم.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو
فیسبوک و اینستاگرام: فیسبوک که تقریبا از قدیمی ترین شبکه‌ های اجتماعی است و این روزها نیز فرزند آن یعنی اینستاگرام به محبوبترین آنها تبدیل شدهاست. اگر در این دو شبکه اجتماعی فعالیت زیادی داشته باشید و بتوانید بازخوردهای زیادی را از کاربران بگیرید (مثل لایک و کامنت) و در پست­ها و استوری‌ها لینک‌هایی را به سایت خود هدایت کنید، گوگل به راحتی می­تواند متوجه این بازخوردها بشود و این یعنی بالا رفتن رتبه وبسایت شما در نتایج گوگل؛ و شما بهتر میدانید که این برابر است با افزایش درآمد یا ترافیک یا کانورژن یا هرچیز دیگری که هدف شما است!
 
لینکدین: لینکدین یکی از شبکه ­های اجتماعی پرکاربرد در حوزه کسب و کار است که بیشتر برای شناخت و بهبود کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد. فعالیت ارزشمند در آن باعث افزایش بازدید از سایت شما و بهبود سئوی آن می­شود.

توییتر: توییتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی در آن فعالیت دارند و این یعنی با فعالیت مفید داشتن در آن میتوانید تعداد بازدید از سایت و رشد طبیعی سایت به وسیله سوشیال سیگنال را افزایش دهید.

یوتیوب: یوتیوب از معروف­ترین وبسایت‌ها برای اشتراک گذاری و تماشای ویدئو است که با فعالیت در آن و به اشتراک گذاشتن ویدئوهای مفید و ارزشمند می­توانید کاربران بسیاری را برای وبسایت و کسب و کار خود جذب کنید. همچنین این ویدیوها کمک زیادی به نرخ سوشیال سیگنال ورودی به سایت شما میکنند.

چگونه اینستاگرام، فیسبوک و… بر سئوی سایت شما تاثیر میگذارند؟
فعالیت در شبکه­ های اجتماعی از اصلی­ ترین عواملی است که در سئو یک سایت بسیار تاثیرگذار است، علاوه بر اینکه لینک دادن به سایت در شبکه های اجتماعی ترافیک بیشتری را وارد سایت میکند و تعداد بازدید از سایت و احتمالا تعداد مشتری ‌ها را افزایش میدهد، باعث بهبود سئو سایت نیز میشود و از همه مهم‌تر اینکه به برندسازی اینترنتی هم کمک بسیار بزرگی می­کند.

فعالیت در شبکه­ های اجتماعی برای هر نوع فرد یا کسب و کاری می­تواند مفید باشد، از کسب و کار­های کوچک و محلی گرفته تا کسب و کار­های بزرگ و جهانی. این فعالیت‌ها باعث میشود تا افراد در دیگر شهرها و یا حتی دیگر کشورها با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و این کار باعث جذب مشتری از نقاط مختلف جهان می­شود که این روند کمک بزرگی به برندسازی اینترنتی نیز می­کند و آمار بازدید وبسایت شما را هم به طور چشم­گیری افزایش میدهد.

همچنین؛ با ارائه و معرفی مطالب و یا خدمات مفید در شبکه­ های اجتماعی در صورتی که نیاز کاربران خود را رفع کرده باشید و آنها از شما رضایت داشته باشند با حمایت آنها رو به رو میشوید یعنی آنها علاوه بر این که صفحه و وبسایت شما را دنبال می­کنند و مشتری شما محسوب می­شوند، به معرفی محصول و وبسایت شما نیز میپردازند، صفحه و وبسایت شما را به اطرافیانشان توصیه می­کنند که این کار میتواند کمک بسیار بزرگی در برندسازی کسب و کار شما باشد.

از مهمترین عواملی که در سئوی سایت مورد بررسی قرار می­گیرد و در رتبه بندی وبسایت بسیار تاثیرگذار است، ورودی ­هایی است که از سوی شبکه­ های اجتماعی وارد وبسایت می­شود؛ باید بدانید که الگوریتم ­های گوگل به راحتی می­توانند این ورودی‌ها را تشخیص دهند. همچنین فعال بودن در این شبکه­ ها برای بهبود رتبه­ وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. ( سوشیال سیگنال )
 
فعالیت در شبکه های اجتماعی را از کجا شروع کنیم
اولین قدم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی این است که شما باید مخاطب و کاربر خود را بشناسید یعنی افرادی را باید دنبال کنید که با فعالیت شما آشنا باشند و یا نیاز و علاقه باعث شود تا آنها نیز شما را دنبال کنند. مثلا اگر سایت شما در حوزه سئو و تولید محتوا است باید افرادی را دنبال کنید که یا به سئو علاقه دارند و یا به آن نیاز دارند. این کار بسیار مهم باعث می­شود تا بازخوردهای بیشتری را از کاربرانتان بگیرید و مشتری­ های زیادی را جذب خود کنید.

یکی از مهمترین مزیت­های شبکه­ های اجتماعی دو طرفه بودن آن و تعامل مستقیم داشتن با کاربر است است، چراکه با انتشار هر محتوایی؛ با بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات کاربرانتان رو به ­رو می­شوید و این بهترین راه برای شناخت مخاطب و مشتری و رفع نیاز آنها است. از دیگر مزیت­ های شبکه­ های اجتماعی این است که هر نوع محتوایی از جمله متن، تصویر، ویدئو، پادکست و… را می­توان طبق سلیقه‌ مخاطب به اشتراک گذاشت.

جمع بندی
اگر به سئوی سایت خود فکر میکنید و میخواهید بهینه باشید، حتما تاثیر شبکه‌ های اجتماعی در سئو را در کنار آموزش دیجیتال مارکتینگ یا شارژ ادوردز مدنظر داشته باشید و با فعالیت منظم؛ هم رتبه سایت خودتان را به طور طبیعی افزایش دهید و هم تصویر خوشی از خود در ذهن مخاطبانتان برجای بگذارید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *