دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

کانکس ویلایی و قیمت انواع آن

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 748218
شاید شما نیز تا کنون اسم کانکس ویلایی را شنیده باشید و در اینترنت جستجو کرده باشید تا بدانید چیست. امروزه شما برای ساخت یک اقامتگاه و یا ویلای لوکس مجبور به استفاده از مصالح سنتی و روش های قدیمی نیستید. تولید مصالح ساخت مدرن به ما اجازه می دهد تا سازه هایی را به صورت یکپارچه و قابل حمل تولید کنیم. ساختمان ها و خانه هایی که به صورت پیش ساخته تولید می شوند و در محل نصب می شوند.

با این کار علاوه بر پایین آمدن هزینه ، سرعت ساخت نیز بسیار بالاتر می رود. بله شاید باور نکنید ولی مدت زمان نصب و استفاده از یک کانکس ویلایی از لحظه سفارش نهایتا 20 روز می باشد. علاوه بر آن شما می توانید هر طرحی که قبلا دیده اید در این ویلاهای پیش ساخته داشته باشید، با تمام امکانات دلخواهتان
ما در ادامه سعی می کنیم کانکس های ویلایی را معرفی کنیم تا شما بیشتر با آن آشنا شوید. با ما همراه باشید.
 

کانکس ویلایی چیست؟

پیش از پرداختن به طراحی، نوع متریال های به کار رفته و سایر ویژگی های کانکس ویلایی بهتر است ابتدا تعریفی کامل از کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته داشته باشیم، زیرا ممکن است برخی تصور کنند ویلای پیش ساخته نیز همچون دیگر کانکس های موجود یک فضای کوچک و ساده است که شامل یک آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

اما بهتر است بدانید که این سازه دارای تمامی امکانات لازم یک منزل مسکونی است و تنها تفاوت آن با خانه های مسکونی نوع مصالحی است که برای ساخت و تولید آن استفاده می شود و می توان گفت وجود این تفاوت بزرگ است که موجب به وجود آمدن برخی ویژگی های خاص چون امکان جابه جایی و همینطور استحکام بالای آن می شود، به همین دلیل این روزها کانکس ویلایی طرفدارهای زیادی پیدا کرده است به گونه ای که بسیاری از مردم این نوع کانکس ها را برای باغ ها و زمین های کشاورزی خود خریداری می کنند.

طراحی کانکس ویلایی

طراحی و پیاده سازی ویلاهای پیش ساخته بر خلاف دیگر انواع کانکس ها بسیار پیچیده و خاص هستند. به همین دلیل لازم است قبل از هر اقدامی پلان ویلا آماده شده و سپس با توجه به پلان طراحی شده محاسبات لازم صورت گیرد و بر اساس استانداردها پایه ها و دیگر اتصالات مورد نیاز تهیه و به مرحله اجرا و پیاده سازی درآیند. مثل تمام ساخت و سازها در کانکس ویلایی نیز با 3 مساله مواجه هستیم.

·         اسکلت بندی کانکس ویلایی

·         داخل کانکس ویلایی

·         نمای خارجی کانکس ویلایی

برای طراحی پلان کانکس ویلایی علاوه بر نقشه پلان اصلی، نیاز است که نقشه فضای داخلی و بیرونی نیز به صورت مجزا تهیه شود. و گفتنی است که پلان و نقشه اجرایی کانکس های ویلایی نیز همچون دیگر ویژگی های موجود در کانکس کاملا متفاوت است به این صورت که حتی در اسکلت بندی آن ها نیز تفاوت هایی وجود دارد. در واقع می توان گفت اسکلت بندی کانکس ویلایی جهت ایمنی و حفاظت بالا در مقابل هر اتفاقی همچون زلزله و .. به شکل کاملا یکپارچه انجام می شود.

ابعاد کانکس ویلایی

در رابطه با متراژ کانکس ویلایی هیچ محدودیت و قانون خاصی مشخص نشده است و می توان یک ویلای پیش ساخته را در هر متراژی با توجه به نیاز و درخواست مشتری طراحی و تولید کرد. تنها محدودیتی که می تواند در ساخت کانکس ها با متراژهای بالا وجود داشته باشد شرایط جابه جا کردن آن است که خوشبختانه برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد و آن قابلیت برپایی و نصب کانکس در محل مورد نظر است. امروزه کانکس های ویلایی از متراژ 40 متر تا بالای 100 متر تولید می شوند. بسیاری از مشتریان دنبال کانکس ویلایی دوبلکس نیز هستند که البته امکان ساخت چنین کانکس هایی وجود دارد که استحکام لازم و عمر طولانی نیز دارند.

شایان ذکر است که این کانکس ها با متراژ بالا و یا چند طبقه، به شکل چند تکه تولید و آماده می شوند و به محل مورد نظر انتقال داده می شود. سپس تمام بخش ها و طبقات کانکس به یکدیگر متصل می شود و به همین سرعت و سادگی شما می توانید دارای یک کانکس ویلایی بزرگ و یا چند طبقه شوید. متراژهای متعارف و روتین که مشتریان به دنبال آن هستند به شرح زیر است:

·         کانکس ویلایی 40 متری

·         کانکس ویلایی 70 متری

·         کانکس ویلایی 80 متری

·         کانکس ویلایی 100 متری

مصالح کانکس ویلایی

در ساخت کانکس ویلایی یا ویلای پیش ساخته مصالح و متریال های مختلفی استفاده می شود. این مصالح با توجه به درخواست و نیاز مشتری و همچنین قیمت آن انتخاب و استفاده می شود. اصلی ترین مصالح مورد استفاده، پنل های آماده ای است که به شکل ساندویچ پنل و یا سایدینگ پنل مورد استفاده قرار می گیرند، سایر مصالح مورد نیاز جهت ساخت بخش های مختلف کانکس به شرح زیر است:

اسکلت بندی کانکس

جهت اسکلت بندی کانکس ویلایی از پروفیل های آهنی یا شاسی تیر آهن استفاده می شود که به کمک جوش و اجرای ضد زنگ با ضخامت 40 میکرون در سرتا سر اسکلت ثابت و به یکدیگر متصل می شوند.

نمای خارجی کانکس

نمای خارجی کانکس ویلایی می بایست با در نظر گرفتن انتخاب مشتری و کارفرما با توجه به شرایط آب و هوایی و همینطور قیمت پرداخت شده انتخاب شود که می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:
  • چوب های ترمو
    فایبر سمنت های طرح دار یا ساده
    کامپوزیت
    سنگ
    PVC و ...

سقف کانکس ویلایی

جهت ساخت سقف کانکس ویلایی نیز همچون دیگر مصالح نیاز است که جنس و نوع آن با توجه شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده و قیمت ارائه شده توسط مشتری انتخاب گردد که شامل موارد زیر می شود:
  • ساندویچ پنل
    ورق با رنگ الکترو استاتیک طرح سفال
    اندوویلا
    اندولین

 

نمای داخلی ویلای پیش ساخته

به طور معمول برای ساخت درون کانکس های ویلایی از دیوار پوش های پی وی سی استفاده می گردد که در طرح ها و انواع مختلفی همچون طرح چوب و طرح های کاغذ دیواری موجود است و ممکن است به صورت ترکیبی نیز به کار برده شوند، اما علاوه بر دیوار پوش های پی وی سی انواع دیگری دیوار پوش نیز وجود دارد که با نظر و سلیقه کارفرما و مشتری به کار برده می شوند که عبارتند از:
  • دیوار پوش ام دی اف
    ام دی اف دو جداره
    دیوار پوش گچی یا کنف
    دیوار پوش فایبر گلاس
    و دیگر انواع پوشش های سلولزی

کف کانکس ویلایی

جنس و نوع کف ویلاهای پیش ساخته توسط شرکت دپوماشین تخته هایی است که در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم هستند و با سایر کف پوش ها یا لمینت پارکت ها به کار برده می شوند، که در برخی موارد و با توجه به شرایط آب و هوایی محیط مورد استفاده ترجیح داده می شود که با شبکه فلزی و استاندارهای کف سازی با کف پوش های سرامیک ساخته شود که به طور معمول ساخت کف با این مصالح در محل مورد نظر اجرا می شود زیرا ممکن است در زمان جابه جا کردن کانکس بین سرامیک ها فاصله بیفتد و یا از سیمان و ملات جدا گردد.

سیستم روشنایی
سیستم های روشنایی در ویلای پیش ساخته در این شرکت با توجه به پلان اجرایی در تمام مراحل و بخش کانکس با استفاده از سیم کشی شماره 4 صورت می گیرد، همچنین سنسورهای هوشمند و ایمنی در سراسر پلان اجرا می شود.

درب و پنجره ها در کانکس ویلایی
به طور معمول درب های کانکس ویلایی به ارتفاع دو متر ساخته می شوند و با توجه سفارش و نظر کارفرما با در نظر گرفتن شرایط محیطی از سه جنس آلومینیوم، چوب و یا آهن تولید و به کار برده می شوند که کاملا ایمن و ضد سرقت هستند، پنجره ها در این نوع کانکس ها نیز معمولا در ارتفاع 120 سانتیمتری قرار می گیرند و نوع و جنس آن نیز با توجه به نیاز و سفارش مشتری انتخاب و استفاده می شود که معمولا به چند نوع تقسیم می شوند:
  • پنجره های آلومینیومی با پروفیل سنگین
    پنجره های آهنی UPVC
    پنجره های تک جداره
    پنجره های دو جداره

عایق سقف

برای عایق کردن سقف نیز بر اساس شرایط جوی و جغرافیایی منطقه مورد نظر چندین لایه عایق به کار برده می شود.

سیستم لوله کشی و شیرآلات
در بیشتر کانکس های ویلایی از بهترین جنس لوله های پلی اتیلن با اندازه های استاندارد و به شکل توکار نصب می شوند و شیر آلات اهرمی نیز با استانداردهای لازم تهیه و به کار برده می شوند.

آشپزخانه کانکس ویلایی
جهت پیاده سازی و ساخت آشپزخانه یک ویلای پیش ساخته کابینت های MDF به کار برده می شود که با طرح و پلان کانکس همخوانی داشته باشد و علاوه بر کابینت ها دارای لوله کشی مناسب و سینک و شیرآلات نیز استاندارد نیز هستند.

رنگ آمیزی کانکس ویلایی
در بیشترین موارد رنگ های به کار رفته برای کانکس های ویلایی رنگ اکرلیک، رنگ الکترواستاتیک و .. هستند.

امکانات کانکس ویلایی
همانطور که در بالا نیز ذکر شد این سازه ها تمام ویژگی های یک منزل مسکونی مجهز و کامل را دارند که شامل:
  • سرویس های بهداشتی و حمام
    اتاق های خواب
    اتاق پذیرایی
    کمد دیواری
    آشپزخانه مجهز و کامل که دارای سینک؛ گاز، آبگرمکن، هود و ..
    اتاق نشیمن
    نهارخوری
    و در بسیاری از کانکس های ویلایی نیز با توجه به سفارش و قیمت کانکس برخی فضاهای ویژه دیگری نیز چون موارد زیر به کار می رود:
    اتاق فیلم
    اتاق بازی
    میز بیلیارد
    پیانو و ..
لازم به ذکر است که مقدار فضا و پیاده سازی تجهیزات لازم در کانکس تماما با نظر و قیمت تعیین شده برای مشتری و همینطور کارفرما انتخاب و انجام می شود حتی می توان گفت در برخی از ویلاهای پیش ساخته با درخواست مشتری علاوه بر تجهیزات و امکانات بالا سایر امکاناتی همچون استخر، جکوزی و .. نیز به کار برده می شود.
 
طول عمر کانکس ویلایی
چنانچه بخواهیم با توجه به سال و ماه طول عمر و ماندگاری کانکس ویلایی را تعیین نماییم هرگز نمی توان به طور دقیق عددی را مشخص کرد اما اگر در ساخت این نوع کانکس ها تمامی استانداردها و قوانین مربوط به نگهداری و جنس مصالح به کار رفته با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی در نظر گرفته و رعایت شود، به طور متوسط و استاندارد آن می توان گفت 25 الی 30 سال عمر مفید خواهد داشت.

لازم به ذکر است که اگر مصالح به کار رفته جهت ساخت کانکس مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده نباشد این مقدار ممکن است کم تر از 20 سال شود، پس همانطور که فهمیدید این جنس مصالح و روش نگهداری است که طول عمر ویلاهای پیش ساخته را افزایش می دهد و در صورتی که بخواهید مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایید و کانکس شما پس از گذشت چندین سال خراب و یا پوسیده شده باشد می توانید با تعمیراتی جزیی آن را به حالت اولیه و شاید گفت بهتر از قبل درآورید.

قیمت کانکس ویلایی

کانکس ها دارای قیمت ثابت و مشخصی نیستند زیرا موارد زیادی وجود دارد که بر قیمت گذاری بر روی کانکس های ویلایی تاثیر می گذارد، قیمت کانکس ویلایی بر اساس موارد زیر تعیین می شود:
  • متراژ: اولین موضوع تاثیر گذار بر روی قیمت انواع کانکس ها از جمله کانکس ویلایی متراژ آن است، زیرا متراژ کانکس در مقدار مصالح مورد نیاز برای ساخت نیز تاثیر دارد و همین امر دلیلی مستقیم برای کم و یا زیاد شدن قیمت کانکس است.

    تعداد طبقات کانکس: این مورد نیز به دلیل احتیاج به استفاده از مصالح تقویتی برای پایه ها و ساخت طبقه های بالایی در قیمت گذاری بسیار تاثیر دارد.

    جنس مصالح اولیه: همانطور که می دانید جنس متریال های استفاده شده در ساخت کانکس با توجه به شرایط آب و هوایی مکانی که قرار است کانکس در آنجا مورد استفاده قرار گیرد انتخاب می شود و همین دلیل موجب وجود مصالح مختلف در ساخت کانکس شده است که این تفاوت در جنس نیز موجب تفاوت قیمت می شود.

    درب و پنجره ها: همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد درب و پنجره ها نیز با توجه به سفارش و سلیقه مشتری انتخاب می شود که دارای جنس ها و اندازه های مختلفی هستند و همین تفاوت در اندازه و جنس موجب تفاوت در قیمت نیز هست که در قیمت تمام شده کانکس تاثیر مستقیمی دارد و علاوه بر جنس و اندازه می توان گفت تعداد درب و پنجرهای به کار رفته نیز در قسمت گذاری بسیار تاثیر دارد.

    امکانات جانبی: امکانات جانبی به کار برده شده در طراحی و ساخت کانکس ویلایی از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت ویلاهای پیش ساخته است که شامل موارد زیر می شود:
    شومینه
    جکوزی
    کولر گازی
    استخر و ...

خرید کانکس ویلایی اقساطی

شرکت دپوماشین با بیش از نیم قرن تجربه از قدیمی ترین تولید کنندگان کانکس در ایران است. یکی از محصولات تولید شده در شرکت دپوماشین کانکس ویلایی است که همانند سایر کانکس های تولید شده در این شرکت به صورت پیش ساخته تولید و ارائه می شود. کانکس های ویلایی تولید شده این شرکت علاوه بر طراحی زیبا دارای کیفیت بسیار بالا می باشند که همین مساله عمر طولانی آنها را تضضمین می کند.

تیم مهندسی با تجربه این شرکت بهترین طراحی های روز را به شما ارائه می کند.

شما می توانید برای سفارش کانکس ویلایی خود با این شرکت تماس بگیرید.

دپوماشین برای افزایش قدرت خرید مشتریان، طرح فروش اقساطی کانکس ویلایی و سایر کان ها را دارد که شما می توانید با وام 2 ساله کانکس مورد نیاز خود را تهیه کنید.

برای اطلاع و ارتباط با این شرکت می توانید با شماره 44196595 تماس بگیرید.

همچنین می توانید اطلاعات بیشتر و نمونه کارها را در سایت این شرکت به نشانی www.depomachine.ir ببینید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *