جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۸

واکنش ظریف به تحریم آمریکا علیه ترکیه

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 748206
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اولویت قائل شدن ایران برای کشور‌های همسایه خود، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را به شدت محکوم کرد.
واکنش ظریف به تحریم آمریکا علیه ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را به شدت محکوم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه شب (دیشب) به وقت تهراناعلام کرد، صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را تحریم کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

این اقدام آمریکا علیه یکی از کشور‌های هم پیمان خود در ناتو، واکنش وزیر خارجه ایران را در پی داشت و او در پیامی توییتری تحریم واشنگتن علیه آنکارا را به شدت محکوم کرد.
 
 
 
محمد جواد ظریف در پیامی توییتری در این باره نوشت: «اعتیاد ایالات متحده به تحریم‌ها و اهانتش به قوانین بین‌المللی بار دیگر به طور کامل نمایان شد».

وزیر خارجه ایران افزود: «ما به شدت تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه ترکیه را محکوم می‌کنیم و در کنار مردم و دولت ترکیه می‌ایستیم».

ظریف در آخر توییت خود با استفاده از هشتگ «اولویت اول با همسایگان»، بر اولویت قائل شدن جمهوری اسلامی ایران برای کشور‌های همسایه خود تاکید کرد.
برچسب ها: ظریف آمریکا ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امثال اردوغان رئیس‌جمهور مست قدرت ترکیه باید گفت از سرنوشت افرادی مانند قذافی، صدام و ترامپ عبرت بگیرد. خوش‌رقصی برای صهیونیست‌ها عاقبت خوشی برای او ندارد.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه هیچ فرقی با اسرائیل ندارد.
ترکیه هیچ فرقی با داعش ندارد.
ترکیه از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی آمریکا در مذاکره، توافق هسته ای و برجام ترور سردار سلیمانی و فخری‌زاده بود
Iran, Islamic Republic of
این موضوع به ظریف چه ارتباطی داره؟!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
همونجوری که همه چیز به شریعتمداری ربط دارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف در این باره به ملت ایران توضیح و پاسخ بدهد! تروریست ها مورد حمایت ترکیه و متحدانش در مناقشه قره باغ چه غلطی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...