يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱۳

احضار کاردار موقت فرانسه به وزارت خارجه ایران

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 743397
در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، دیروز کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.
احضار کاردار موقت فرانسه به وزارت خارجه ایران
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)،  «فلوران ایدالو» کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

در جریان این دیدار معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه دار شدن احساسات میلیونها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تاکید کرد: هر گونه اهانت و بی احترامی به پیامبر اسلام (ص)، ارزش های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است. 

وی افزود: دامن زدن به اسلام هراسی و نفرت پراکنی آن هم به نام آزادی بیان که باید در خدمت مفاهمه، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز بین جوامع بشری باشد، عمیقا مایه تاسف است.

معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، همچنین تاکید کرد: واکنش نابخردانه مقامات فرانسوی به اقدام افراط گرایانی که به نام اسلام دست به خشونت می زنند، تنها زمینه را برای رشد گرایشات انحرافی و فاقد سنخیت با این دین الهی که همواره نویدبخش تسامح، عقل گرایی، صلح و عدالت طلبی است را فراهم می‌کند.

 آیدالو کاردار موقت سفارت فرانسه، قول داد اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دولت فرانسه در این خصوص را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشورش منعکس کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه سوم آبان در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص)، در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

محمدجواد طریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیروز در توئیتی توهین‌های اخیر علیه مسلمانان را محکوم و آن را سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از آزادی بیان توصیف کرد.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کردند.

پس از آن نیز اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرانسه را رها کنید مشکلات اقتصادی مردم و کشور را رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
دستگاه دیپلماسی ما درسازمان ملل چه تلاش‌هایی برای آزادی هم‌وطنانمان اعم از عضو دستگاه دیپلماسی و اساتید در بند غربی‌ها که بدون سند و مدرک بازداشت شده‌اند انجام داده‌اند!
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی تاکنون دشمنان جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد؟!!
Iran, Islamic Republic of
فرانسه جنایتکار شماره یک فروش تسلیحات نظامی به حامیان اصلی تروریسم را متوقف کند.
فرانسه جنایتکار شماره یک از سال 2015 تاکنون تسلیحات ائتلاف متجاوز عربی را در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
در تجمع باشکوه مردم و دانشجویان مطرح شد
سفیر فرانسه اخراج شود و ظریف عذرخواهی‌کند.
Iran, Islamic Republic of
سفیر فرانسه اخراج شود و ظریف عذرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
برخی از مسلمانان امروز تماشاچی شده‌اند / روزانه هزاران مسلمان مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند
Iran, Islamic Republic of
مقابل آمریکا، در کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم
مقابل اسرائیل، در کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران از حریم رسالت دفاع کرده و خواهند کرد و در این کار به گفته امام ره و رهبر معظم انقلاب اتش به اختیار هستند و انتظار دارند که دولتشان نیز همین مسیر را طی کند
Iran, Islamic Republic of
اعتراف ظریف: اشتباه کردم به آمریکا اعتماد کردم
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور دقیقا داشت چی می گفت، در این فیلم هیچ اشاره به سخن مکرون نکرد
Iran, Islamic Republic of
سفیر آلمان را اخراج کنید!/ سفیر جاسوس، جایی در ایران ندارد.
تجمع اعتراضی فلسطینی ها به گستاخی اخیر ماکرون
Iran, Islamic Republic of
تجمع اعتراضی فلسطینی ها به گستاخی اخیر ماکرون
صدها نفر از فلسطینیان در اعتراض به اظهارات گستاخانه رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) تجمع کردند.