چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
۴

به بهانه چهلم فراق حاج میرزا/ آب هرگز نمی میرد!

چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 727548
راه نجات کشور و نظام این است که رفتار و سیره حاج میرزاها باید بر همه بخشهای کشور حاکم شود تا مردم در همه جا طعم خوش انقلابی گری را حس کنند.
به بهانه چهلم فراق حاج میرزا/ آب هرگز نمی میرد!
گروه فرهنگی جهان نيوز، حجّت‌الاسلام بهزاد زارع: سردار همدانی در روزهای آخر عمر با برکتش کتاب خاطرات حاج میرزا را رونمایی کرد و هنگام رونمایی با اشک گفت: علی رغم مشغله و مسئولیت این روزها در سوریه، این کتاب را دوبار خوانده ام و به همه بویژه همرزمان توصیه میکنم با دقت آنرا بخوانند.

با اینکه حاج حسین فرمانده حاج میرزا بوده و علی القاعده شاهد همه خاطرات او بوده چطور و چرا در اوج مشغله دفاع از حرم آنرا دو بار می خواند و به دیگران هم تاکید می کند؟

پس از انتشار کتاب رهبر معظم انقلاب فرمودند: «واقعا اگر ممکن بود برای دیدن این مرد به همدان می‌رفتم». به‌راستی رهبری که مشغله اداره جهان اسلام را دارد و بمراتب صدها برابر شاهد حوادث تلخ و شیرین انقلاب بوده و خاطرات فراوانی در سینه دارد چرا ما را این چنین به حاج میرزا توجه می دهد؟

در سالهای اخیر معظم له به انحاء مختلف اشاره فرموده اند که مشکل اصلی کشور و نظام، موج دنیا طلبی و بویژه دنیا گرایی مسئولان است و موج شکن آنرا احیاء روحیه انقلابی و اساس روحیه انقلابی جهاد و اساس جهاد را فداکاری در راه خدا می دانند.

امروز بر کسی پوشیده نیست که امثال حاج قاسم و حاج میرزا نماد قله روحیه انقلابی هستند.

اگر کتاب «آب هرگز نمی میرد » را بخوانید و جمع و تفریق بزنید خواهید دید حاج میرزا در طول دفاع مقدس تمام مرخصی ها و مدتی که کنار زن و فرزندانش بوده چند ماه است؟!

این را هم عرض کنم ممکن است خیلی ها مثل بنده و رئیس جمهور محترم سالها سابقه حضور در جبهه داریم اما همرزمان ما بهتر میدانند، پادگانهایی در اطراف اهواز و کرمانشاه برای پشتیبانی و مدیریت جنگ بود و عزیزانی در پناه سنگرهای بتُنی امن تر از خانه هایشان و هوای مطبوع کولر گازی جنگ را مدیریت می کردند، البته آن هم خدمت بود و ان‌شاءالله مأجورند، اما تفاوت میان حضور در جبهه من و شیخ حسن روحانی و... با حضور در جبهه حاج قاسم و حاج میرزا زمین تا آسمان است!

حاج میرزا محمد سلگی در این کتاب صرف نظر از تیرو ترکش و شیمیایی و شیرجه هواپیماها از ایستادگی در دمای ۵۵ درجه طلائیه تا دمای ۳۰ درجه زیر صفر ارتفاعات کردستان می گوید، از پدافند در خطی که گاهی هفته ای یکبار هم بوی غذای گرم به مشام کسی نمی رسید تا قمقمه های خالی از آب، از عطش و تشنگی در نمکزارهای فاو تا لبهای خشکیده در رمل های فکه ، از رمضان در شلمچه تا سرمای منجمد کننده ارتفاعات ماووت از پشه های شط علی که از روی پوتین پای انسان را می گزیدن تا موشهای جزایر مجنون ، از دفاع بدون سنگر در هور تا مار و عقرب سنگرهای سومار و میمک و... میگوید.

حاج میرزا روایت میکند که چطور گردانی را به خط می برد و گروهانی از آنها بر می گشت و گروهانی را می برد و دسته ای برمی گشت و حتی گاهی فقط نفراتی بر می گشتند، او میگوید که چطور با گردانش به جاده فاو ام‌القصر رفت و پس از دو هفته ایستادگی و دفع چندین پاتک سنگین تنها ۳۴ نفر مجروح از گردانش باقی مانده بودند که سالم ترین آن جمع باقیمانده خودش بوده که چندین تیر و ترکش خورده!

همسر حاج میرزا می گوید: حاجی از من قول گرفت برای شهادتش دعا کنم و من هم دعا کردم، در دعایم به خدا گفتم خدایا من که پدرم و برادرم و برادر شوهرم شهید شدند و حاج میرزا تنها تکیه گاه من است، چطور دعا کنم شهید بشود؟ ولی چون قول داده بودم، دعایی کردم که نصفش مستجاب شد. از خدا خواستم پاهایش قطع شود تا هم دینَش را ادا کرده باشد و هم دیگر نتواند جبهه برود و کنار ما بماند. پاهایش قطع شد اما قسمت دوم مستجاب نشد چرا که او قبلاً در جبهه فرمانده گردان بود اما پس از قلم شدن پاهایش فرماندهی چندین گردان عملیاتی را برعهده گرفت و...

حاج میرزا در عملیات مرصاد رئیس ستاد لشکر انصارالحسین علیه السلام بود و در غیاب فرمانده لشکر با دو پای قلم شده عملاً فرماندهی لشکر را بدست گرفت و حتی بیسیم چی هایش او را با برانکارد انتقال مجروح جابجا می کردند. و حتی وقتی که برای ادامه درمان به آلمان اعزام شد، آنجا هم برای دفاع از جمهوری اسلامی بارها با منافقین درگیر میشود و...

حاج میرزا برای دفاع از انقلاب لحظه ای درنگ نکرد در فتنه ۹۶ برای جداکردن صف مردم از دشمن مقابل اغتشاشگران آمد و پاهای قلم شده خود را درآورد و مردم را به دستان قلم شده عباس قسم داد و... که لحظاتی بعد همه تجمع کنندگان با شرمندگی متفرق شدند.

در انتخابات اسفند ۹۸ آبروی خود را برای انقلاب به میدان آورد و با کمال تواضع محوریت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان همدان را پذیرفت.

امروز در نظام جمهوری اسلامی شاهد توفیقات و افتخارات فراوانی هستیم اما مردم که با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند می گویند کشور جوانانی دارد که در اوج بحران کرونا میتوانند ماهواره به هوا پرتاب کنند اما چرا باید پراید ۱۰۰ میلیونی سوار شوند؟

و پاسخ این است، آن بخش که ماهواره و موشکهای پیشرفته می سازد در دست عنصر مومن به انقلاب است اما آن بخش در دست ...

راه نجات کشور و نظام این است که رفتار و سیره حاج میرزاها باید بر همه بخشهای کشور حاکم شود تا مردم در همه جا طعم خوش انقلابی گری را حس کنند. نثار روح امام و شهدا صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی از قم
Iran, Islamic Republic of
خداوند با اولیا الله محشورش کنه.......
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامی باد...
Iran, Islamic Republic of
"آب هرگز نمی میرد" کتاب محشریه
Iran, Islamic Republic of
..