پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۹

آمریکا پایگاه نظامی جدید در سوریه برپا می‌کند

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 718157
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه ساخت یک پایگاه نظامی جدید در استان الحسکه را آغاز کرده اند.
آمریکا پایگاه نظامی جدید در سوریه برپا می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در سوریه ساخت یک پایگاه نظامی جدید در استان نفت خیز الحسکه در شمال شرق سوریه را آغاز کرده اند.
 
بنابر گزارشها، عملیات ساخت سریع این پایگاه نظامی روز سوم فوریه با تجهیزات و مصالحی که از عراق و از طریق گذرگاه مرزی الولید وارد خاک سوریه شد، آغاز گردید.

منابع آگاه ادعا کردند که دلیل برپایی این پایگاه ممانعت از دسترسی نیروهای روسی مستقر در خاک سوریه به میدان نفتی «رمیلان» است. خبرگزاری آناتولی همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی آمریکا چندین بار تلاشهای ارتش روسیه برای دسترسی به این میدان نفتی را شکست داده اند.

گفتنی است که مقامات واشنگتن به رغم اعلام دوباره خروج نیروهای نظامی خود از خاک سوریه، هرگز به این وعده بطور کامل عمل نکردند. آخرین بار در ماه اکتبر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توجیه تداوم حضور نظامی این کشور در خاک سوریه مدعی شد که برای «حفظ نفت [سوریه]» و حراست از میدانهای نفتی در برابر تروریستها حضور نیروهای نظامی آمریکا ضروری است!

این در حالی است که دمشق و مسکو با انتقاد از مقاصد آمریکا، واشنگتن را به سرقت منابع سوریه متهم می کنند و اقدامات آمریکا را از منظر حقوق بین الملل غیرقانونی می دانند. روسیه نیز دولت دمشق را مالک ذیحق [میادین نفتی] می داند که باید بر چاههای نفت سوریه کنترل و نظارت کامل داشته باشد.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیس الخزعلی خبر داد
وعده غیرعلنی آمریکا برای خروج از عراق
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق از پیام غیرعلنی آمریکا به دولت بغداد که در آن زمان خروج نیروهای این کشور از عراق اعلام شده، خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
خودکشی در میان پرسنل نیروی هوایی آمریکا رکورد زد
رسانه‌های آمریکایی با استناد به آمارهای رسمی گزارش دادند خودکشی در میان افسران و نظامیان نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی به بالاترین حد خود در سه دهه…
Iran, Islamic Republic of
انتخابات مجدد، راهکار دولت ائتلافی آلمان برای فرار از رسوایی
احزاب دولت ائتلافی آلمان در نشستی فوق العاده انتخابات تورینگن را باطل اعلام کرده و خواستار انتخاب نخست وزیری جدید برای این ایالت آلمان بدون تکیه بر حمایت حزب…
Iran, Islamic Republic of
8 کشته و 40 زخمی در پی درگیری بین ساکنان منطقه ژامبیل قزاقستان
ترکمنستان میزبان نشست توسعه پایدار «خزر»، 8 کشته و 40 زخمی در پی درگیری بین ساکنان منطقه ژامبیل قزاقستان و اعلام آمادگی تاجیکستان برای همکاری با ایران در…
Iran, Islamic Republic of
ارتش سوریه یک مقر زیرزمینی داعش را در «سراقب» کشف و ضبط کرد
افشای نقش آمریکا در کمک اطلاعاتی به داعش
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم آل‌خلیفه
Iran, Islamic Republic of
کرزی: آمریکا برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان تلاش زیادی کرده است
Iran, Islamic Republic of
انتقاد صهیونیست‌ها از دیدار نخست‌وزیر پیشین‌ این رژیم با محمود عباس
Iran, Islamic Republic of
جهان فقط نقشه کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت می‌شناسد