پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۳

المیادین: تفنگداران دریایی آمریکا سلسله عملیات «خروج ایمن» از عراق را آغاز کردند

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 714027
شبکه المیادین خبر داد که تفنگداران دریایی آمریکا سلسله عملیات «خروج ایمن» از عراق را آغاز کردند.
تفنگداران آمریکا خروج از عراق را آغاز کردند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از المیادین، تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا سلسه عملیات «خروج ایمن» از اراضی عراق را آغاز کردند.

به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» رئیس دولت پیشبرد امور عراق و «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و عراق بحث و تبادل نظر کردند. عبدالمهدی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار بر ضرورت اقدام مشترک برای خروج نیروهای خارجی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردم».

«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا بزودی پایگاههای نظامیخودرادرعراق تخلیه می کند
این پایگاهها دراختیار حزب الله وایران قرارمی گیرد
نام برخی از این پایگاهها به پایگاه شهیدسردارسلیمانی ،سرداردلها ،سربازوطن تغییرمی کند
ترورحاج قاسم ،نقطه شروع فتح قدس ونابودی اسراییل خواهدشد
....بزودی خواهیددید آنچه راکه باورش هم برایمان مشگل بوده ........
Iran, Islamic Republic of
مراقب باشید، آنها جابجا می شوند می روند اربیل که مزدورشان است.
Iran, Islamic Republic of
کجا می روند؟ بودن حالا ، کارشان داریم.
حتما از یک نقطه تکان می خورند می روند چند کیلومتر آنطرف تر. به هر حال اگر رفتن ایمن می خواهند حداقل 2000 کیلومتر از ایران باید دور شوند