جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اکرمی: در بلای تحریم‌ها نعمت وجود دارد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 712353
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: می‌توانیم کشور را آبرومندانه اداره کنیم به شرط آنکه راه‌حل مشکلات را در داخل جست‌وجو کنیم.
اکرمی: در بلای تحریم‌ها نعمت وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مسئله فشار تحریم‌ها و مشکلات حاصل از آن، گفت: خداوند ما را در یک آزمایش جدی قرار داده است تا کفایت، لیاقت، مدیریت، مقاومت و استقامت ما را بسنجد و نتیجه آن را به ما اعلام کند.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بنده براساس اینکه یک طلبه هستم  پیام قرآن را می‌فهمم، ما باید بر مقاومت و استقامت بیفزاییم چراکه جز مرگ همه چیز چاره دارد، هر کالایی را که غربی‌ها روی ما تحریم و از آن به عنوان یک اهرم فشار استفاده کردند باید در داخل تولید کنیم، مثلاً در مسئله هسته‌ای که گفتند شما حق پیشرفت ندارید، اما دانشمندان ما آن را به بیست درصد رساندند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تحریم‌هایی که در زمینه موشکی و بنیه دفاعی صورت گرفت باعث شد که ما در این دو حوزه پیشرفت داشته باشیم، زیرا با تحریم، وادار به تلاش ذهنی می‌شویم. معتقدم هر هفته یک نمایشگاه باید در کشور برگزار شود و نمونه‌های کالایی را که باید از خارج وارد می‌شد در آن به معرض نمایش بگذاریم.

اکرمی با بیان اینکه متخصص‌های کشورمان باید کالاهای خارجی را مهندسی معکوس کنند، گفت: مگر چین چه کار کرده که در زمینه صنعتی تا این حد پیشرفت کرده است. درست است که اقتباس کردن، دشواری زیادی دارد، اما انسان با کار و کوشش به خواسته‌های خود می‌رسد، جمله «خواستن توانستن است» را دین و تجربه تاکید می‌کند. همانطور که ما در حال حاضر پالایشگاه و تونل را خودمان می‌سازیم، در حوزه‌های دیگر هم می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

او افزود: دشمن می‌خواست از طریق به صفر رساندن صادرات نفت ما را قفل کند، اما مسئولان با تلاش فراوان تاکنون توانستند کشور را اداره کنند، درست است که شرایط فعلی دشورای‌های زیادی دارد، اما امام عسگری(ع) می فرمایند: «خداوند در هر بلایی نعمتی قرار داده است».

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: دشمن در طول چهل سال بعد از انقلاب ما را در تنگنا قرار داده است، اما ما این چهل سال را آبرومندانه گذراندیم و خدا به ما در این مدت کمک کرد؛ می‌توانیم از این به بعد هم آبرومندانه به مسیر خود ادامه دهیم، به شرط آنکه راه‌حل مشکلات را در داخل کشور جست‌وجو کنیم، زیرا بسیاری از مشکلات به داخل برمی‌گردد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *