چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱۱

برایان هوک: ژنرال قاسم سلیمانی باید در تهران باشد نه بغداد/ ایران نمی‌گذارد جنگ یمن تمام شود!

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 706236
رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با اشتباه خواندن راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های پیشرفته توسط ایران، مدعی شد این تصمیم در راستای «باج‌گیری هسته‌ای» از اروپا است.
هوک: ایران نمی‌گذارد جنگ یمن تمام شود!
به گزارش جهان نيوز، «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایالات متحده در امور ایران و رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های جدید ایران گامی اشتباه است.

هوک در مصاحبه با شبکه «الجزیره» به تکرار ادعا‌های بی‌اساس و همیشگی علیه جمهوری اسلامی پرداخته و گفت: «ایران از تصمیمات هسته‌ای خود برای ترساندن کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند و ما به این کار باج‌گیری هسته‌ای می‌گوییم».

وی همچنین افزود: «اقدام امروز (دوشنبه) ایران در راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های جدید و پیچیده، گامی در مسیر اشتباه بود».

در حالی که طی هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی ایران را به کمک کردن به مقاومت یمن جهت عملیات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی متهم می‌کردند، هوک، اما مدعی شد: «حوثی‌ها مسیر خود را از ایرانی‌ها جدا کرده‌اند و نشان داده‌اند از رژیم ایران فاصله دارند».

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما خواستار پایان یافتن جنگ در یمن هستیم، ولی بزرگترین مانع رژیم ایران و نواب آن هستند».

وی همچنین در اظهاراتی توهین‌آمیز ادعا کرد: «ژنرال قاسم سلیمانی باید در تهران باشد، نه در بغداد».

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه از راه‌اندازی زنجیره ۳۰ تایی سانتریفیوژ‌های IR ۶ خبر داده و گفت: «تعداد سانتریفیوژ‌هایی که در طول این دو ماه نصب کردیم نزدیک به ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید است که یک دستاورد بسیار عظیم است».

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه به نفع ال سعود تمام شه
Iran, Islamic Republic of
تمام جنایتهای آل سعود/ از کمک 300 میلیون دلاری به داعش تا به خاک و خون کشیدن 7 هزار یمنی
با وجود اینكه آیت الله شهید نمر هیچگاه فعالیت مسلحانه و یا اقدامی تروریستی علیه رژیم سعودی سازماندهی نكرده بود و تنها از سیاست های ظالمانه حكومت انتقاد می كرد؛ باز هم وهابیون سعودی وجود او را بر نتافتند و با اعدام آیت الله نمر، سیاست تاریخی خود در كشتار مسلمان و شیعیان را وارد مرحله نوینی كردند.
کمک آمریکا به جنگنده های سعودی در جنگ یمن + عکس
Iran, Islamic Republic of
کمک آمریکا به جنگنده های سعودی در جنگ یمن + عکس
در طول بیش از سه سال از آغاز اعلام جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی مقام‌های ارتش و جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در این جنگ مشارکت دارند.
گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

کمک آمریکا به جنگنده های سعودی در جنگ یمن + عکس
Iran, Islamic Republic of
کشور عربی 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند
نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای
عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
30 هزار سرباز سودانی در یمن چه می‌کنند، چرا آمریکا، سودان را تحریم نمی کند؟
30 هزار سرباز سودانی در یمن چه می‌کنند، چرا غرب، سودان را تحریم نمی کند؟
سودان ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست سودانی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
۱۰ هزار نظامی سودانی با دریافت دلار نجس سعودی ها در یمن با سلاح های ساخت آمریکا آدم می کشد، دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک ایران را تحریم می کند شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
تسلیحات ساخت آمریکا دست تروریست‌ها
تروریست ها ازسال 2011 تاکنون سوری ها با سلاحهای ساخت آمریکا می کشند، دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک، ایران را تحریم می کند شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
1 - رئیس شورای امنیت سازمان ملل باید توضیح دهد آمریکا ازسال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه چه می کند؟
2 - رئیس شورای امنیت سازمان ملل باید پاسخ دهد آمریکا ازسال 2001 تاکنون از افغانستان و منطقه خاورمیانه چه می خواهد؟
3 - آمریکا ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی نیست و فقط به دنبال غارت نفت، بمباران، قتل عام، نسل کشی مردم افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، منطقه خاورمیانه و منافع خودش است.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سگ هار آمریکا درمنطقه خاورمیانه
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ آگاه هستند..

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ نقش دارند..
Bulgaria
چرا ایران ...؟!!