سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
۶

چرا عراق و لبنان باید ناآرام باقی بمانند؟

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 705389
در عراق و لبنان وعده اصلاح امور داده شده و جدیت دولتمردان در خصوص تحقق آن مدام رسانه ای می شود اما خیابان ها خالی از جمعیت نمی شود، اینکه در عراق تلاش می شود تا با سیاست "کشته سازی" اوضاع وخیم و غیر قابل اصلاح معرفی شود و همزمان در لبنان اصرار بر این است تا به هیچ چیز جز "اسقاط نظام" رضایت داده نشود قدری مشکوک نیست؟
چرا عراق و لبنان باید ناآرام باقی بمانند؟
به گزارش جهان نيوز، در حالی لبنان فردا وارد دوازدهمین روز تظاهرات خود می شود که در عراق دانشجویان دعوت به اعتصاب سراسری شده اند. هر دو این اقدامات در عمل فقط یک معنا دارد و آن هم تعطیلی کار و دانش.

درمقابل هفته هاست در آمریکا دولت و شخص رییس جمهور درگیر استیضاحی هستند که هر لحظه ممکن است دامان ترامپ را بگیرد، در اسرائیل همچنین بحران، سامان سیاسی بیداد می کند و هیچ کس نمی تواند دولت تشکیل دهد اما هیچ چیز تعطیل نیست.

در عراق و لبنان وعده اصلاح امور داده شده و جدیت دولتمردان در خصوص تحقق آن مدام رسانه ای می شود اما خیابان ها خالی از جمعیت نمی شود. آیا درچنین شرایطی و در سایه چنین قیاسی نمی توان به چیزی فراتر از مرزهای دو کشور مشکوک بود. اینکه در عراق تلاش می شود تا با سیاست "کشته سازی" اوضاع وخیم و غیر قابل اصلاح معرفی شود و همزمان در لبنان اصرار بر این است تا به هیچ چیز جز "اسقاط نظام" رضایت داده نشود قدری مشکوک نیست؟

رزمندگان دیروز عراقی و تاسیساتی که در مبارزه و دفع شر داعش حرف اول را می زدند نامشان در لیست های شهدا و مجروحین و مورد هجوم واقع شدگان در عراق ثبت می شود و در لبنان گویی برخی نمی خواهند بیاد بیاوردند اسرائیل دشمن قدیمیشان سرتا پا مسلح در مرزهای جنوبی در آماده باش به سر می برد. همین امروز نخست وزیر ناکام اسرائیل شادمانه توئیت کرد: اکنون خاورمیانه، لبنان و عراق آتشفشان را پشت سر می گذارند.

شاید یادآوری جنایات صدام بر مردم عراق و تباهی های ناشی از اشغال این کشور توسط آمریکا در کنار یادآوری جنگ های داخلی لبنان و بی دولتی سه ساله این کشور برای جوانانی که کمتر اطلاعی از آن روزگاران داشته اند بتواند در صف بندی میان آشوبگران و دیگر تظاهر کنندگان مفید فایده باشد البته به شرطی که همزمان به این سوال اساسی توجه شود که آمریکا و اسرائیل کاملا آرام است.

ترامپ به شدت مشغول پیدا کردن راهی جهت فرار از استیضاح و در عین حال جمع اوری رای در انتخابات پیش رو (ماجرای اعلان پایان بغدادی را در نظر داشته باشید). امروز در خبرها آمده بود: مذاکرات آمریکا و ریاض در زمینه انرژی اتمی با موفقیت پیش می رود! همچنین پیش از آن خبرها از اعزام 3000 آمریکایی به عربستان و تجهیز تسلیحاتی مجدد سعودی داشت! آیا اینها همگی عجیب نیست؟ عراق و لبنان باید ناامن و ناآرام بمانند تا امریکا و اسرائیل و شرکای منطقه ایشان ارام باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی عامل اصلی ناآرامی های اخیر عراق و لبنان هستند.
آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی ازسال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی ازسال 2001 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
سوريه از تركيه درباره محموله گاز سارین توضیح خواست شنبه 11 خرداد 1392 ولی متاسفانه سران ترکیه تاکنون توضیح نداده است چرا؟!
ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی را به تروریست ها آموزش داده
حمله شیمیایی درسوریه ازسال 2011 تاکنون کار ترکیه بود.
تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند
Iran, Islamic Republic of
پرونده های سیاه ننگتن حنایات و حشیانه، وحشی گری و انسانی ترکیه و متحدانش ازسال 2011 تاکنون درجنگ سوریه در اختیار دارم.
ممد
Canada
قدرتمندان در حال بازی با موبایلشان هستند!!!!
علی
United States
جالبه از نظر شما اگر در فرانسه بیش ازیکسال است که هر هفته تطاهرات است مشکوک نیست و البته هیچگاه ما در کشورهای دموکراتیک مثل فرانیه یا انگلیس یا امریکا و غیره نشنیده ایم که تظاهرات و اعتضابات را به عوامل خارجی و کشورهای دیگر نسبت دهند. مننمیدونم شما چرا راجع به عراق و لبنان کاسه داغ تر از اش شده اید. انگار ملک بلامنازع ایران است. هر چه که راجع به اعتراضات در ایران به مردم میگویید و انها را فتنه گر و وابسته به شبکه هایمعاند میخوانید به مردم عراق و لبنان هم نسبت میدهید. خوب چرا در مورد تظاهرات فرانسوی ها نمیگویید؟ مثلا بگویید انجا نیز فتنه گری است و دست دشمنان نظام سکولاریستی در کار است که نظام را ضعیف نشان دهد.