دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تعظیم رئیس جمهور چین به قبر مائو

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 702597
رئیس جمهوری چین در اقدامی بی‌سابقه امروز (دوشنبه) و پیش از مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به جسد مومیایی شده مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین سه بار تعظیم کرد.
تعظیم رئیس جمهور چین به قبر مائو
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و سایر مقام‌های ارشد این کشور از مقبره مائو در میدان تیان‌آن‌من واقع در پکن بازدید کرده و سه بار به جسد مومیایی شده وی تعظیم کردند.

آخرین باری که یک رهبر چین به مقبره و جسد مومیایی شده مائو ادای احترام کرده بود، مربوط به شش سال قبل و زمانی است که شی جینپینگ صد و بیستمین سالگرد تولد مائو را جشن گرفت.

اقدام احترام آمیز به بنیانگذار جمهوری خلق چین در حالی صورت گرفته که این کشور خود را آماده می‌کند تا هفتادمین سالگرد مراسم تاسیس جمهوری خلق چین را تحت تدابیر شدید امنیتی با انجام رژه نظامی و آزادسازی ۷۰ هزار کبوتر فردا سه‌شنبه جشن بگیرد.

البته جشن امسال در یکی از بدترین سال‌های ریاست جمهوری شی جینپینگ برگزار می‌شود چون از یک طرف این کشور با آمریکا در نبرد تجاری و تعرفه‌های گمرکی شدید قرار دارد و از طرف دیگر، درگیر تنش‌ها و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *