جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قیمت کرکره برقی و قیمت نصب دوربین مدار بسته

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 697400
قیمت کرکره برقی و قیمت نصب دوربین مدار بسته
به گزارش جهان نيوز، در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا نصب جک درب پارکینگ مناسب تر است و یا کرکره برقی . پیش از هرچیز لازم است بیان نماییک بصورت کلی نصب کرکره و یا جک برای دربهای بسیار پر تردد اصلا مناسب نیست و برای اینگونه دربها بهتر از راهبند استفده شود. البته برای برج ها و اماکن پر تردد می توان ، علاوه بر راهبند از کرکره پارکینگی و یا جک درب استفاده نمود و لازم است کرکره و یا جک پارکینگ در ساعات پرتردد یکسره باز باشند و فقط توسط راهبند تردد کنترل شود . در ساعات کم تردد می توانیم از طریق کرکره و یا جک تردد را انجام دهیم.

در ادامه قیمت نصب کرکره برقی و یا جک را بر درب های آپارتمانهای معمولی مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانیم نقاط ضعف و برتری آنها کدام است و بتوانیم یکی از آنها را انتخاب نماییم.

H3
نصب کرکره برقی بر روی درب پارکینگ
قیمت کرکره برقی پارکینگ به مراتب ارزانتر از نصب درب آهنی بهمراه جک پارکینگی است.
اگر بخواهیم یک درب آهنی اتوماتیک داشته باشیم باید هزینه های زیر را انجام دهیم:

ساخت درب آهنی
حمل و نصب درب
نصب جک اتوماتیک بر روی درب
رنگ آمیزی درب
ولی در صورتی که کرکره برقی خریداری کنیم تمام این مراحل در یک مرحل خلاصه شده است ، یعنی شاسی کشی ، ساخت کرکره برقی با رنگ کوره ای دلخواه ، حمل و نصب کرکره برقی اتوماتیک تماماً توسط یک شرکت مجری انجام می شود. لذا قیمت کرکره برقی پارکینگ به مراتب از قیمت جک درب پارکینگ ارزانتر می باشد.

H3
فضای اشغال شده توسط کرکره برقی
در بسیاری از موارد حرکت درب به سمت داخل بخشی از فضای داخل پارکینگ را اشغال می کند. گاهی اگر همین فضای اندک اشغال نشود یک ماشین بیشتر در پارکینگ جا می شود. با توجه به اینکه کرکره برقی Roll-UP می باشد و در بالا رول می شود ، فضای پارکینگ را اشغال نمیکند و این یک مزیت به شمار می آید.
 
 
H3
درب پارکینگ طرح چوب
اگر نمای ساختمان ما ترمود باشد و بخواهیم جهت هماهنگی با نمای ساختمان درب پارکینگ را نیز طرح چوب تولید نماییم ، معمولاً درب را نفاش با تکنیک ابر و باد بصورت طرح چوب رنگ آمیزی می کند که هم طرح آن خیلی شبیه طرح چوب نمی باشد و هم اجرت رنگ ـمیزی این نوع درب خیلی بالا است و مورد آخر اینکه رنگ آمیزی دستی می باشد و کیفیت رنگ کوره ای را ندارد.

ولی اگر کرکره پارکینگی به صورت طرح چوب تولید شود ، علاوه بر اینکهتیغه های آلومینیوم ابتدا بعنوان آستر رنگ کوره ای زده می شود ، نوارهای طرح چوب با تکنیک جذب گرمایی به تیغه ها چسبانده می شود که کاملاً مشابه چوب هستند و حتی از همان زبری چوب برخوردارند. کیفیت این نوارها بسیار بالا است و سخت ترین شرایط آب و هوایی بر آنها تاثیر گذار نمی باشد.

در مجموعه کرکره برقی طرح چوب خیلی زیبا تر است و دقیقاً مشابه چوب است ولی درب آهنی طرح چوب خیلی شبیه به چوب واقعی نیست.

H3
مزیت جک برقی پارکینگ به کرکره برقی
شاید تنها مزیت جک درب پارکینگ به کرکره برقی سرعت حرکت آن باشد. معمولاً سرعت حرکت جک پارکینگی در حدود 20% بیشتر از کرکره برقی است.

با توجه به مزیت های بسیار بیشتر کرکره برقی ، امروزه جکهای پارکینگ رفته رفته در حال از دست دادن سهم خود در بازار درب اتوماتیک هستند.

H2
قیمت نصب دوربین مدار بسته
اگر به دنبال قیمت نصب دوربین مداربسته هستید ، بدانید تنوع محصول و تنوع قیمتی در این بازار بسیار زیاد است.
 
 
 
H3
قیمت دوربین مدار بسته
در ادامه مطالبی توضیح داده خواهد شد، که براساس آن توصیه می شود همیشه دوربین مداربسته با کیفیت خریداری گردد و از خرید دوربین های متفرقه اجتناب گردد.

خود دوربین مدار بسته با دو نوع تکنولوژی AHD و IP در بازار وجود دارد که قیمت دوربین IP بسیار گرانتر از دوربین AHD است، مثلاً یک دوربین 2مگاپیکسل AHD را با دوربین 2 مگاپیکسل IP مقایسه نماییم ، قیمت سیستم IP خیلی گرانتر است.

مورد دیگر نوع لنز دوربین است که از چه نوع سنسور تصویری بهره ببرد و این سنسور ساخت کدام شرکت باشد. همچنین فاصله کانونی این لنز اگر ثابت باشد قیمت آن به مراتب ارزانتر است ولی اگر فاصله کانونی و میزان زوم توسط دست قابل تنظیم باشد (varifocal)  قیمت به مراتب گرانتر است و اگر فاصله کانونی در نرم افزار تغییر یابد (motorized) گرانترین نوع لنز خواهد بود.

برند دوربین مدار بسته و سابقه گذشته آن نیز در قیمت دوربین بسیار تاثیر گذار است. برندهای متفرقه معمولاً کیفیت غیر واقعی اعلام می کنند و قیمت آنها خیلی پایین تر از برندهای معتبر است.

H3
قیمت دستگاه DVR و NVR
قیمت دستگاه های مختلف DVR و NVR یکی به رزولوشن ضبط آنها وابسته است و دیگری به تعداد هاردی که دستگاه پشتیبانی می کند.

مثلاً 2 دستگاه 2 مگاپیکسل 1080n و 1080p را اگر با هم مقایسه نماییم هردو ورودی دوربین 2 مگاپیکسل را پشتیبانی می کنند و هر دو در بازار دستگاه 2 مگاپیکسل نامیده می شوند.
ولی اولی تصویر را با کیفیت 1.3 مگاپیکسل بر روی هارد ضبط می نماید و دومی تصویر را به کیفیت 2مگاپیکسل بر روی هارد ضبط می نماید و گران قیمت تر است.

همچنین اگر دو دستگاه داشته باشیم که مشخصات کاملاً یکسان داشته باشند ولی یکی از آنها فقط یک اسلات هارد داشته باشد و دیگری 4 اسلات هارد ، نوع 4 هارد خیلی گرانتر از نوع تک هارد است.

H3
سایر هزینه ها موثر در قیمت دوربین مدار بسته
ظرفیت هارد در قیمت دوربین مدار بسته تاثیر بسیار زیادی دارد.
اگر شما از 2 جای مختلف قیمت دوربین مدار بسته می گیرید و قیمت آنها با یکدیگر خیلی متفاوت است ، به نوع هارد انتخابی توجه کنید.

حتی اگر 2 هارد با ظرفبت یکسان خریداری کنید که یکی سسرعت پایین و دیگری سرعت بالا باشد ، هارد سرعت بالا خیلی گران قیمت تر است . توجه داشته باشید هارد های سرعت پایین معمولاً پس از یکی دو سال کارکرد بر روی دوربین مدار بسته قابلیت خود را از دست می دهند و می سوزند.

H3
هزینه کابل ، کابل کشی و اجرت نصب
معمولاً این هزینه در حدود 40 درصد کل هزینه خرید دوربین مدار بسته را تشکیل می دهند. چون چه دوربین بی کیفیت متفرقه خریداری نمایید و چه دوربین حرفه ای و باکیفیت ، اجرت های و کابل کشی ها معمولاً ثابت است.

با توجه به اینکه در هنگام اجرای پروژه دوربین مدار بسته بخش اعظم هزینه ها مربوط به خرید هارد ، کابل ، کابل کشی و اجرت نصب است و در حدود 40% هزینه ها مربوط به خرید دوربین و DVR است ، توصیه می شود دوربین و دی وی آر با کیفیت بالا خریداری نمایید.
فرض کنید قیمت دوربین و DVR  برند حرفه ای 2 برابر دوربین و DVR برند متفرقه چینی باشد، ولی قیمت تمام شده نصب دوربین مدار بسته 2 برابر نمی شود و فقط حدود 20 درصد گرانتر می شود. زیرا هارد و کابل و نصب در هر دو حالت یکسان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *