پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
روزنامه اماراتی:

حفتر برای دیدار با جانسون به لندن می‌رود

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 697119
همزمان با ادامه درگیری‌ها در حومه طرابلس، یک روزنامه اماراتی از سفر قریب‌الوقوع ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی به لندن خبر داد.
حفتر برای دیدار با جانسون به لندن می‌رود
به گزارش جهان نيوز، خلیفه حفتر طی چند روز آینده برای دیدار با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و چند مسؤول دیگر این کشور به لندن می‌رود.روزنامه «البیان» امارات به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که حفتر در این سفر با تعدادی از مقامات انگلیس از جمله جانسون دیدار می‌کند و به تشریح اوضاع لیبی و تحولات مربوط به عملیات الکرامه که حفتر از سال ۲۰۱۴ به بهانه جنگ علیه تروریسم در لیبی آغاز کرده است، قرار خواهد داد.

جانسون پیش از این در آگوست ۲۰۱۷ در زمانی که وزیر خارجه انگلیس بود با حفتر در شهر بنغازی دیدار کرد.درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال با فرمان خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) برای تصرف طرابلس آغاز شد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کنند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» با حمله به یک مراسم عروسی در شهر مرزق واقع در جنوب لیبی ۴۱ نفر را کشته و ۶۱ نفر دیگر را زخمی کردند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *