دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

برنامه تثبیت ۱.۷ میلیون فرصت شغلی

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 696352
معاون وزیر تعاون، با اشاره به اینکه طرح جدید تعاون- اشتغال - بازار به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است، گفت:ما منتظریم حداکثر تا هفته تعاون در شهریورماه این طرح تعیین تکلیف شود.
برنامه تثبیت ۱.۷ میلیون فرصت شغلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمدجعفر کبیری، با اشاره به پیشنهاد طرح «تعاون - اشتغال - بازار» (تاب) به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار داشت: طرح تاب بعد از چندین ماه کار شبانه روزی با همکاری با دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و استفاده از تجربیات جهانی به این شوار پیشنهاد شد و اکنون این طرح به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

وی افزود: روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور جلسه ای داشتیم و در این جلسه از آقای جهانگیری درخواست کردیم تا به تسریع بررسی طرح تاب در سازمان برنامه کمک کند چراکه به دلیل منابع محدود صندوق توسعه و درخواست اولیه ما برای تخصیص اعتبار از منابع این صندوق برای اجرای این طرح، اما قرار است منابع طرح «تعاون-اشتغال-بازار» از محل اعتبارات اشتغال در تبصره ۱۸ بودجه ۹۸ تامین شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به زودی تخصیص اعتبارات طرح تعاون- اشتغال - بازار را تایید و ابلاغ کند، ادامه داد: ما منتظر هستیم که حداکثر تا هفته تعاون  در شهریورماه (۱۳ تا ۲۰ شهریور) این طرح تعیین تکلیف شود.

کبیری تاکید کرد: از لحاظ اجرایی کاملا آمادگی داریم و به محض اجرایی شدن تفاهم نامه وزارت تعاون و سازمان برنامه و بودجه ، کار کلید خواهد خورد چرا که همه مقدمات اجرایی طرح در وزارت تعاون و بانک توسعه تعاون آماده شده است؛ با اجرای این طرح قطعا رونق جدیدی را در بخش تعاون شاهد خواهیم بود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهداف طرح تاب گفت: در این طرح چند هدف را دنبال می کنیم؛ مهمترین هدف تثبیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در بخش تعاون است، دوم تکمیل طرح های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد و سوم توسعه اشتغال بخش تعاون با رویکرد هدف قرار دادن و حمایت از زنجیره ها است که در این فرایند ۱۰ زنجیره و رسته را شناسایی کرده ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *