دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۲۱

گوشت دزدی در تهران، کبابی‌زدن در گرجستان!

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 696221
پرونده‌ای با هفت متهم که سه نفر از آن‌ها کارمندان جهادکشاورزی استان تهران هستند. این متهمان گوشت‌های وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را که به نرخ دولتی توزیع می‌شد، با حواله‌های صوری و سندسازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه به جای توزیع با نرخ دولتی در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.
گوشت دزدی در تهران، کبابی‌زدن در گرجستان!
به گزارش جهان نيوز، در سال ۹۷، ۱۱۴ هزار کیلو گوشت تنظیم بازار را خارج از چرخه توزیع به فروش رسانده و این‌گونه موجب تضییع حقوق بیت‌المال به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال می‌شدند. این در حالی است که متهم ردیف اول این پرونده ادعا داشت، در ذکر میزان ۱۱۴ هزار کیلو بزرگنمایی شده و این میزان با در نظرگرفتن واردات سالانه گوشت اندک است.

ادعایی که با پاسخ تند قاضی صلوانی مواجه شد و در پاسخ به متهم گفت: «با هزار ترفند گوشت‌های دولتی را در بازار آزاد فروختی، بعد حالا ادعا می‌کنی این مقدار چیزی نیست؟! آیا شما مردم مستضعف را ندیدی که ساعت‌ها برای گرفتن یک کیلو گوشت در صف منتظر می‌ماندند؟!» قاضی صلواتی در پاسخ به قسم‌های جلاله متهم برای رد اتهامات وارده ادامه داد: «بدون اطلاع حراست به آذربایجان رفتی و ۸۰ تن گوشت خریدی، ۱۰ هزار دلار برای راه‌اندازی کبابی در گرجستان هزینه کردی، روستا زندگی کردنت را به رخ دادگاه نکش!»

نخستین جلسه محاکمه هفت نفر از متهمان پرونده واردات گوشت‌های برزیلی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. متهمان پرونده هفت نفر بوده که سه نفر از آن‌ها کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران هستند. 

در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه حمیدرضا خلیلی جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علیرضا جهیزی کارمند و رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی رنجبر کرمانی کارمند حراست و بازرس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مرتضی عسگری مدیرعامل تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان استان تهران، علی سعیدی مباشر توزیع تنظیم بازار شرکت مهام تدبیر آسیا و حسین خلیلی کارگزار تنظیم بازار را متهمان این پرونده عنوان کرد.

اتهامات کارمندان دولتی 
به گفته قاضی صلواتی اتهام متهمان این پرونده اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی در توزیع ۱۱۴ هزار کیلو گوشت تنظیم بازار است. 

در ادامه جلسه حسینی نماینده دادستان تهران با اجازه قاضی صلواتی برای قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گرفت و گفت: این پرونده هفت متهم دارد که سه نفر از متهمان از کارمندان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هستند. وی اضافه کرد: متهمان گوشت‌های وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که به نرخ دولتی توزیع می‌شد را با حواله‌های صوری و سندسازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه به جای توزیع با نرخ دولتی در بازار آزاد به فروش می‌رساندند. حسینی افزود: متهمان در سال ۹۷، ۱۱۴ هزار کیلو گوشت تنظیم بازار را خارج از چرخه توزیع به فروش رسانده و موجب تضییع حقوق بیت‌المال به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال شدند. 

بنابر اظهارات نماینده دادستان متهمان با فراهم‌کردن درخواست توزیع گوشت برای تعاونی‌های مصرف اقدام به فروش آزاد و خارج از چرخه توزیع داشتند. در پاییز ٩٧، قیمت هر کیلو گوشت تنظیم بازار ٢۶۵ هزار ریال بود که این متهمان ۴۰۰ هزار ریال در بازار آزاد گوشت‌هایی که برای هر کیلو ۵/۵ دلار ارز تخصیص داده شده بود، می‌فروختند که مابه‌ا‌لتفاوت آن ۱۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال است.

بگو نگوی قاضی و متهم 
این در حالی است که متهم ردیف اول این پرونده با قرارگرفتن در جایگاه برای ارائه دفاعیات خود ارقام موردنظر را بزرگنمایی دانست و ادعا داشت: با در نظر گرفتن میزان کل واردات گوشت در کشور ۱۱۴ هزار کیلو رقمی نیست که صلاحیت رسیدگی در دادگاه انقلاب داشته باشد. وی خود را یک روستایی می‌دانست و ادعا داشت حتی در تهران منزل ندارد و در روستا‌های اطراف زندگی می‌کند. 

موضوعی که با پاسخ تند قاضی صلواتی مواجه شد. قاضی در این‌باره به مردم مستضعفی که ساعت‌ها زیر آفتاب بودند، اشاره کرد و گفت: صداقت نداری! از جایگاه اداری خود سوءاستفاده کردی. در فقدان اطلاع‌رسانی به مسئولان حراست، سفر‌های متعدد به گرجستان و آذربایجان داشتی. 

متهم ادعا داشت، برای پروژه‌های تحصیلی خود به این کشور‌ها سفر می‌کرده است، اما قاضی خطاب به وی گفت: شما به کشور آذربایجان رفتی تا ۸۰تن گوشت گرم گوسفند برای شرکت مهام تدبیر بیاورید و در گرجستان ۱۰هزار دلار هزینه کردید و کبابی در آنجا راه انداختید، بنابراین در روستا زندگی کردنت را به رخ دادگاه نکش. 
طبق گفته‌های قاضی صلواتی قطعاً با بیان دفاعیات سایر متهمان، سوءاستفاده متهم ردیف اول از جایگاه دولتی به نفع شخصی خود بیشتر برملا خواهد شد.

منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سهراب
Iran, Islamic Republic of

امیدورایم قوه قضائیه بااین زالوها ، به شدت و قاطعیت تمام برخورد کند..!
Iran, Islamic Republic of
..
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کاش آقایون نفرستن زندان
بفرستنشون برن پرورش گوسفند بدن
تحت نظر قوه قضاییه
یا کارهای اینجوری
Iran, Islamic Republic of
باید با شدیدترین مجارات ها برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
بدبخت ملت ..
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی خود مردم هستند که به رانت سازها رای میدن
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
مفسد فی الارض !!
مردم
Iran, Islamic Republic of
چه سودی برای مردم داره . اینا هر کدوم یه چند سالی میرن زندان و حرفه ای میشن ..م.!!
Iran, Islamic Republic of
این درد را به کی باید گفت علاج آن را از کی باید پرسید .
وقتی عده ای سوپر سرمایه دار و اشرافیگر مقدرات کشور را در دست می گیرند که معلوم نیست در این چند سال بعد از انقلاب هزاران میلیارد سرمایه را چگونه بدست آورده اند ...!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
چرا بجای مچگیری خلافکاران پیشگیری از جرم را رواج نمیدهند؟ باید بالاترین ما مسئول این سازمان ها و وزارتخانه ها را وادار به استعفا کنند تا بفهمند کارمند دزد داشتن برایشان اثار تبعی دارد .
دکتر شریعت
Iran, Islamic Republic of
....
رجبعلی
Iran, Islamic Republic of
به خدا زیر بار گرانی له و لورده شدیم. یا ایهالمسولین فکری بکنید.
Canada
بگو مگوی قاضی با متهم زیاد جالب نیست. به نظرم این وظیفه دادستان هست که از متهم توضیح بخواد و اینطور با متهم و وکیلش صحبت کنه. ...
Iran, Islamic Republic of
اقای واعظی اعلام کردند انانی که ارز دولتی گرفتند واقدامی نکردمند به عنوان قاچاقچی هستند چرا بعد از یکسال اسامی انان را به قوه قضاییه با شهامت نمی دهید .....؟!!
قریشی
Iran, Islamic Republic of
خداوند می فرماید:
«ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الكافرون»
مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الظالمون
تا زمانی که به بر اساس دستورات خدا حکم نکنیم هم کافریم هم فاسقیم و هم ظالم و مستحق چنین زالوهایی هستیم تا خونمان را بمکند.
مگر این حکم خدا نیست:
و السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما جراء بما کسبانکالا من الله والله عزیز حکیم.
چرا دست این دزدان را قطع نمی کنند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وا به روزی که گدا معتبر شود!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی احکامی که برای متخلفین صادرمی شودبازدارنده نیست....!!!!...