جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱۲

روزنامه حامی دولت: آمار روحانی به شوخی شبیه است

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 695812
یک روزنامه حامی دولت نوشت: سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تورم نرخ اجاره‌بها 30 درصد است، شبیه شوخی و غیرقابل درک از سوی مردم است.
روزنامه حامی دولت: آمار روحانی به شوخی شبیه است
به گزارش جهان نيوز، همشهری با تاکید بر «تناقض آمار دولت با ادراک مردم» می‌نویسد: رئیس‌جمهور در نشستی با مدیران ارشد حوزه مسکن، به استناد آمارهایی که در اختیارش قرار گرفته بود، رشد اجاره‌بها در سال گذشته را 30 درصد اعلام کرد؛ رقمی که البته با آمارهای بانک مرکزی همخوانی دارد اما با ادراک مردم از واقعیت بازار تناسبی ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در توجیه رقم اعلام شده رئیس‌جمهور، می‌گوید: آمارهای رئیس‌جمهور بازگو شده از گزارش‌های معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بوده که آنها هم بر اساس آمارهای رسمی استخراج شده است.

اسلامی تاکید می‌کند آنچه مشاوران املاک مطرح می‌کنند ملاک و معیار اجاره‌بها نیست، بلکه ملاک برای ما گزارش‌های معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است و در این خصوص گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت یک مترمربع مسکن، تورم و اجاره‌بها با هم هماهنگ بوده است. به گفته او، آنچه رئیس‌جمهور درباره افزایش 30 درصدی اجاره‌بها مطرح کرد، معدل افزایش این شاخص در بهار امسال نسبت به پارسال بوده و رئیس‌جمهور سقف اجاره‌بها را اعلام نکرده است.

به عبارتی این اظهارنظر وزیر را می‌توان این‌گونه تعبیر کرد که در بهار امسال، هزینه مسکن مستاجران ایرانی به‌طور میانگین 30 درصد نسبت به بهار پارسال افزایش پیدا کرده است. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟ در حقیقت اگر اجاره‌بها مطابق آماری که به اطلاع رئیس‌جمهور رسیده، رشد کرده باشد، فقط یک‌سوم تورم مسکن در بازار اجاره‌بها تخلیه شده و قاعدتا رهن یک آپارتمان 500 میلیون تومانی که در سال گذشته 100 میلیون تومان (معادل 3 میلیون تومان اجاره‌ ماهانه) تعیین می‌شد، امسال که ارزش این آپارتمان به بالای یک میلیارد تومان رسید، باید به 130 میلیون تومان (معادل 3/9 میلیون تومان اجاره ماهانه) افزایش پیدا کند اما در واقعیت بازار، این ارقام به شوخی شبیه است و جز در مواردی که صاحبخانه آدم منصفی باشد، اتفاق نمی‌افتد. آمارهای مسئولان می‌گوید که اوضاع خوب است و روبه‌راه اما درک مردم از واقعیت بازار چیز دیگری است.

یادآور می‌شود آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 گفته بود معیار تورم، جیب مردم است.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا نگذره ازون کسایی که مردمو تشویق به رای دادن به این جماعت کردن!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سلمان
Iran, Islamic Republic of
اين جماعت ليبرال هر چاهى رو براى دولت قبل كنده بودند خودشون با سر در ته چاه هستند
چاه تورم
چاه ارز
چاه گرانى مسكن و....
مجید
Iran, Islamic Republic of
شوخی نیست بلکه توهین به شعور مردم است!!1
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
برجام شکست خورده چون علت وجودی آن از بین رفته است
Iran, Islamic Republic of
روح برجام هم سرگردان شده و بلاتكليف
Iran, Islamic Republic of
18 هزار نفر را با ترور این جنایتکاران به شهادت رسیدند، ترورهای بسیار وحشیانه که در ابتدای انقلاب صورت گرفت. آنها امروز ذلیل‌تر شده‌اند، نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی و به فضل خدا ذلیل هستند و ذلیل‌تر خواهند شد.
اسماعیل کریم نیا
Iran, Islamic Republic of
این جماعت حالا حالاها کار دارن با ملت.با روحانی تا۱۴۰۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...