جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام در یونان

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 693262
در پی شکست حزب حاکم یونان در انتخابات پارلمانی اروپا و درخواست نخست‌وزیر این کشور، امروز در یونان انتخابات سراسری برگزار می‌شود.
آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام در یونان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یونان امروز یکشنبه عرصه برگزاری انتخابات سراسری است.بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمتر از یک ماه پس از اینکه حزب حاکم در یونان موسوم به «سیریزا» در انتخابات پارلمانی اروپا به شدت شکست خورد، در این کشور انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود تا به این وسیله تکلیف دولت مشخص شود.

«آلکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان چندی پیش از «پروکوپیوس پاولوپولوس» رئیس جمهور این کشور خواست تا پارلمان را منحل کرده و زمینه برای برگزاری انتخابات زودهنگام مساعد شود. به این ترتیب، سیپراس خواستار برگزاری انتخابات سه ماه پیش از موعد اصلی آن شد.
 
دولت ائتلافی یونان که راست‌گرایان هم در آن حضور داشتند، در پی توافق برای تغییر نام مقدونیه شمالی،  سقوط کرد اما دولت از رای عدم اعتماد پارلمان درامان ماند.
نظرسنجی که روز پنجشنبه انجام شد نشان می دهد که حزب دموکراسی‌نوین از حزب سیریزا پیش است و حزب مخالف «میستوتارکی» هم احتمالا ۱۵۵ تا ۱۵۹ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *