چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

محصولات فرهنگی حجاج از ایران تأمین می‌شود

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 689635
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: در اجرای شعار سال مبنی بر رونق تولید، تمامی محصولات فرهنگی زائران حج تمتع از داخل کشور تأمین می‌شود.
محصولات فرهنگی حجاج از ایران تأمین می‌شود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در همایش منطقه‌ای مدیران ستادی، استانی، مجموعه‌ها و کاروان‌های حج تمتع ۹۸ منطقه تهران اظهارداشت: برای کمک به تحقق شعار سال ۱۳۹۸ مبنی بر «رونق تولید» و عدم امکان خرید کالاهای فرهنگی مناسب درعربستان سعودی، تمامی محصولات فرهنگی زائران حج تمتع از داخل کشور تامین می شود.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: محصولات فرهنگی یادشده تحویل مدیران کاروان‌ها خواهد شد و اغلب به صورت جوایز مسابقات فرهنگی و با هدف تشویق زائران به افراد فعال و برتر در امور حج اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محاسبه بودجه فرهنگی زائران به صورت سرانه است اما توزیع آن، سرانه و برای همه افراد نیست زیرا جنبه تشویق و ترغیب دارد وگرنه، کارایی و اثرگذاری خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی از مدیران کاروان‌ها خواست زائران خود را برای ثبت سفارش کتب و بسته‌های فرهنگی مورد نیاز ترغیب کنند.

وی گفت: بر خلاف سال‌های گذشته که ثبت سفارش بسته‌های فرهنگی در همه کشور توسط مدیران کاروان‌ها صورت می‌گرفت امسال در بسیاری از استان‌ها، این کار به خود زائران از طریق ثبت نام اینترنتی واگذار شده است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین از تدوین و انتشار دو کتاب آموزشی مدیران کاروان‌ها تحت عنوان «مدینه قبل» و «مدینه بعد» با همکاری بعثه، سازمان حج و زیارت و هیات پزشکی حج درسال جاری خبر داد و تاکید کرد: این کتاب‌ها باید مبنای عمل و اقدامات مدیران کاروان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: خدمت به زائر یک تکلیف است و روحانیون کاروان‌ها ملزم هستند در تک تک جلسات آنها حضور یابند.

تامین امکانات نرم افزاری برای جلسات آموزشی کاروان‌ها، برگزاری این جلسات در مکانی مناسب و اجرای دقیق برنامه‌ها از دیگر توصیه‌های معاون فرهنگی بعثه به مدیران کاروان‌ها بود.

همایش منطقه‌ای مدیران ستادی، استانی، مدیران مجموعه و کاروان‌های حج تمتع ۹۸ منطقه تهران، یکشنبه با حضور کارگزاران حج از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین و شهرستان کاشان در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت در تهران برگزار شد.

این همایش با سخنان حجت الاسلام و المسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی آغاز شد و علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان عملیات نقل و انتقال زائران، امور فرهنگی، اسکان، تغذیه و تدارکات، امنیت، امور مالی و دیگر بخش‌های اجرایی حج ۹۸ از دیگر سخنرانان آن بودند.

در این همایش، مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌های حج نیز ضمن طرح دیدگاه‌های خود، به پرسش و پاسخ با مدیران ستادی پرداختند.

منبع:فارس
برچسب ها: محصولات فرهنگی حج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *