دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

تجملاتی که دم‌بخت‌ها را حسرت به دل می‌کند

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 684282
اگر نگرش و عقیده خود را نسبت به رسوم رایج در مورد ازدواج کمی تغییر دهیم همه مسائلی را که تاکنون در مورد ازدواج سخت و دشوار می‌پنداشتیم، تا حد زیادی برایمان ساده و آسان خواهد شد.
تجملاتی که دم‌بخت‌ها را حسرت به دل می‌کند
به گزارش جهان نيوز، برای اینکه به تعریفی درست و صحیح از فرهنگ ازدواج برسیم و ازدواج کردن را برای خود آسان و ساده کنیم، باید پیرو فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی باشیم و مراسم ازدواج خود را با صرف هزینه‌ای اندک و به شیوه‌ای ساده و به دور از هرگونه تجمل و مدگرایی‌های رایج برگزار کنیم. آنگاه پس از مدتی خواهید دید که دیدگاه و نگرش شما نسبت به ازدواج به کلی تغییر خواهد کرد.

اگر نگرش و عقیده خود را نسبت به رسوم رایج در مورد ازدواج کمی تغییر دهیم همه مسائلی را که تاکنون در مورد ازدواج سخت و دشوار می‌پنداشتیم، تا حد زیادی برایمان ساده و آسان خواهد شد. در واقع همه چیز به نوع نگاه ما به مقوله ازدواج برمی‌گردد. اگر علت ازدواج ما با همسر مورد نظرمان، تنها به دلیل عشق و علاقه فراوان و پیروی از سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد، قطعاً دید و عقیده‌مان، نسبت به مسائل مربوط به ازدواج به کلی تغییر خواهد کرد.

بیایید این بازی رقابتی و چشم و هم‌چشمی با دوستان و فامیل را خاتمه دهید. اگر هم قصد دارید رقابتی را با اقوام و آشنایان خود به وجود بیاورید، سعی کنید رقابت شما، بر سر ساده‌زیستی و ساده‌اندیشی نسبت به آداب و رسوم ازدواج و ترویج فرهنگی صحیح و اسلامی از ازدواج، در میان اقوام خود باشد.

تنها با پیروی از سبک زندگی اسلامی و شیوه و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، می‌توانید هم در زندگی و هم در آخرت از سعادت حقیقی بهره‌مند شوید. انسان اگر در تمام مراحل زندگی خود تنها بر قدرت خدا و لطف و رحمت او توکل کند، هیچ‌گاه در زندگی خود تسلیم مشکلات و بحران‌های متعدد نخواهد شد. انسانی که سرمایه‌اش تنها امید به خداوند متعال باشد و تنها پشتیبانش او باشد، هیچ‌گاه پس از به وجود آمدن یک چالش و بحران، مأیوس و ناامید نخواهد شد.

انسان نباید به بهانه مشکلات اقتصادی و یا به دلیل نداشتن سرمایه‌ای کلان از ازدواج کردن و تشکیل خانواده چشم‌پوشی کند.

من به همه مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند. بعضی‌ها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریه‌های گران و جهیزیه‌های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند... خانواده پسر‌ها توقع جهیزیه‌های سنگین بکنند؟ خانواده دختر‌ها برای چشم و هم‌چشمی دیگران جهیزیه‌ها را و تشریفات را و مجالس عقد و عروسی را رنگین‌تر بکنند؟ چرا؟ اثر این را می‌دانید چیست؟ اثر این کار‌ها این است که دختر‌ها و پسر‌ها بدون ازدواج در خانه‌ها می‌مانند، کسی جرئت نمی‌کند به ازدواج نزدیک شود...

مگر کسانی که با تجمل عروس و داماد می‌شوند خوشبخت‌ترند؟ چه کسی می‌تواند چنین چیزی را ادعا کند؟ این کار‌ها جز اینکه یک عده جوان را، یک عده دختر را حسرت به دل کند و زندگی را بر این‌ها تلخ نماید، اگر نتوانستند آن جور آن‌ها هم عروسی بگیرند تا ابد حسرت به دل بمانند یا اصلاً نتوانند عروسی بگیرند. چیز دیگری نیست... تا آمدند دخترش را بگیرند، چون دستش خالی است، این دختر بماند توی خانه. این پسر دانشجو یا کارگر یا کاسب ضعیف، همین طور غیرمتأهل بماند...

من گمان می‌کنم آن کسانی که با مجالس و محافل سنگین، کار را بر دیگران مشکل می‌کنند، حسابشان پیش خدا خیلی سخت است. نمی‌شود بگویند که آقا ما پول داریم، می‌خواهیم بکنیم، چون داریم. این از آن حرف‌های غلطِ روزگار است. داریم که دلیل نشد. انسان وقتی «دارد»، کاری بکند که دیگران نتوانند هیچ اقدامی بکنند، این درست است؟ جوان‌ها جرئت نکنند بروند طرف ازدواج. نباید کاری بشود افرادی که نمی‌توانند، افرادی که دلشان نمی‌خواهد، خلاف فکرشان هست، خلاف نیتشان هست، نتوانند ازدواج کنند...

منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *