چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

پاکستان: هند از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 684144
سخنگوی ارتش پاکستان ،هند را نسبت به هرگونه ماجراجویی و اقدام تحریک آمیز علیه این کشور برحذر داشت و گفت، اسلام آباد از هیچ اقدامی برای دفاع از خود دریغ نخواهد کرد.
پاکستان: هند از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های دولتی پاکستان، سرلشکر «آصف غفور» در گفت وگو با خبرنگاران در شهر راولپندی افزود: پس از نبرد هوایی پاکستان و هند در اسفند سال گذشته، دهلی نو اتهامات بی اساس به اسلام آباد وارد کرد.

وی افزود، اگر هند حسن نیت دارد باید در خصوص اختلافات خوداز جمله مناقشه کشمیر با پاکستان گفت وگو کند.

سخنگوی ارتش پاکستان با بیان اینکه افراط گرایی و رویکرد جنگ طلبانه برخی گروه ها در گذشته مشکلاتی زیادی را برای این کشور ایجاد کرد، گفت: نزدیک به 30 هزار مراکز دینی و مذهبی قرار است مدیریت شده و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت کنند.

وی سرویس های اطلاعاتی هند و افغانستان را به حمایت از برخی گروه های تندرو برای برگزاری تجمع و تظاهرات علیه ارتش در پاکستان متهم کرد و گفت: برخی از این گروه ها به ویژه جنبش تحفظ پشتون برای اجرای برخی از طرح های ضدپاکستانی مورد حمایت مالی سرویس های اطلاعات خارجی هستند.

سرلشکر غفور در ادامه با رد ادعای هند مبنی بر سرنگونی یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان در جریان نبرد هوایی دو کشور، گفت: دهلی نو اگر مدرکی برای اثبات ادعای خود دارد باید آن را مطرح کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان روزهای اخیر در جریان سفر به چین نیز اعلام کرد که اسلام آباد خواهان بهبود روابط با دهلی نو است اما منتظر پایان انتخابات و روی کار آمدن دولت جدید در هند است.

تنش بین هند و پاکستان در سه ماه اخیر به‌ دنبال حمله انتحاری مرگبار در کشمیر تحت کنترل دولت دهلی نو شدت گرفته است ، در آن حمله دست کم 40 نظامی هند کشته شدند.

این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند، در سی سال گذشته عنوان شد و دهلی نو می گوید، گروه موسوم به 'جیش محمد' مستقر در خاک پاکستان مسئول اصلی این حمله تروریستی است، ادعایی که اسلام آباد آن را رد کرده است.

پس از ماجرای حمله در کشمیر، هند خاک پاکستان را مورد حمله هوایی قرار داد و یک روز پس از آن نیز نیروی هوایی پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود، دو جنگنده هند را سرنگون و یک خلبان هندی را اسیر کرد؛ دهلی نو نیز همزمان ادعا کرد که نیروی هوایی هند یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *