يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱۲

سهم برخی مدیران صدا و سیما در آنتن فروشی

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 683704
هم دولت و هم برخی مدیران صدا و سیما در ترویج برنامه‌های بی‌کیفیت رسانه‌ای و آلوده به پول مقصرند.
سهم برخی مدیران صدا و سیما در آنتن فروشی
به گزارش جهان نيوز، روزنامه وطن امروز نوشت: درباره اتفاقات اخیر در رسانه ملی و حجم بالای مسابقات و «ستاره- مربع» ها و… نخستین و بزرگ‌ترین مقصر، دولت آقای روحانی است که بودجه صدا و سیما را با هر نقد و انتقادی می‌بندد. صدا و سیما از جمله نهادهای ملی است که برای اداره شدن باید از بودجه عمومی کشور استفاده کند و این دولت‌ها هستند که اختیار تخصیص و توزیع بودجه کشور را در اختیار دارند و این مسئله باعث شده است همواره رسانه ملی در معرض کسری بودجه برای اداره باشد. نقدناپذیری دولت‌ها همواره به فشار بر رسانه‌ها منجر می‌شود؛ گاهی یارانه روزنامه‌ها قطع می‌شود و گاهی بودجه صدا و سیما!

در حقیقت بودجه صداوسیما گروگان گرفته می‌شود تا محتوایی در نقد دولت‌ها منتشر نکند؛ دولت‌هایی که شأن توزیع‌کنندگی بودجه خود را فراموش کرده و به نادرست و قلدرمآبانه برای همه تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر دولت بودجه صداوسیما را بدرستی تخصیص دهد و تامین کند طبیعتاً رسانه ملی در مسیر تامین بودجه از هر راهی نخواهد افتاد! در حقیقت دولت صداوسیما را مجبور به «آنتن‌فروشی» کرده است و این مسیر لاجرم با پدیده‌های ناهنجار نیز مواجه می‌شود!

این روزنامه، می‌افزاید: سازمان صداوسیما اگرچه باید با بودجه دولتی مدیریت خود را صورت دهد اما نباید فراموش کند در داخل خود نیز باید برای بهینه مصرف کردن منابع فکر کند. از یک طرف کوچک‌سازی سازمان و کم کردن حجم بالای نیروی انسانی که فرصت برنامه‌سازی را از صداوسیما گرفته است باید مد نظر قرار گیرد. باید از سوی منابع انسانی سازمان آمایشی صورت گیرد تا نیروی غیرمتخصص و… بی کیفیت و غیرمتعهد به آرمان‌های سازمان، اشغال‌کننده صندلی‌های آن نباشد. از سوی دیگر علیه سیاست غلط «توسعه کمی آنتن» عمل کند در یک فرایند استراتژیک اما بهنگام شبکه‌ها را کم کرده و به‌جای آن به «توسعه کیفی آنتن» روی آورد. سازمان نیاز به «گروه‌های کوچک کیفی و موثر» دارد تا از طریق خلاقیت و ایده‌پردازی به سمت برنامه‌های پرمخاطب اما سالم، امیدآفرین و تحرک‌بخش برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صدا و سيما بازار مكاره كالاهاي مصرفي شده است
Iran, Islamic Republic of
صدا و سيما بازار مكاره كالاهاي مصرفي شده است
صدا و سيما كه بايد به مثابه يك دانشگاه عمومي باشد، متاسفانه اين روزها به بازار مكاره و تبليغ براي انواع كالاهاي مصرفي و بعضاً بنجل خارجي بدل شده است و مجريان جوان و كم‌تجربه در برنامه‌هاي يكنواخت و تكراري مسابقه‌هاي گوناگون با جوايز نقدي و غيرنقدي، به نوعي بخت آزمايي سابق را اجرا مي‌كنند كه اين قبيل برنامه‌ها بخصوص براي كودكان و نوجوانان بسيار نامناسب است و جنبه بدآموزي دارد. تلويزيون به جاي افزايش مستمر مسابقه‌هاي با جوايز گوناگون و فريبنده بهتر است به جوانان كشورمان احترام به والدين و بزرگترها و ساير مسايل اخلاقي را بياموزد.
چرا صدا و سيما به تقاضاي ميليون‌ها ايراني بي‌اعتنا است؟
Iran, Islamic Republic of
چرا صدا و سيما به تقاضاي ميليون‌ها ايراني بي‌اعتنا است؟
ميليون‌ها بيننده برنامه ورزشي«90» شبكه 3 سيما هنوز به درستي نمي‌دانند كه چرا توليد و پخش اين برنامه بسيار پرطرفدار قطع شده و اين كار به دستور چه كسي انجام گرفته است و متاسفانه صدا و سيما هم در مورد دلايل آن اطلاع‌رساني نمي‌كند. عادل فردوسي‌پور از معدود مجريان تحصيلكرده، مسلط و با تجربه در برنامه‌هاي فوتبال، آشنا با خواست‌هاي هموطنان ورزشدوست و فردي خوش برخورد با افكار انساني است كه در برابر متخلفان از قوانين كشور و فوتبال هرگز سرتسليم فرود نياورده است. متأسفم كه صدا و سيما براي آراي اكثريت قاطع طرفداران برنامه«90» ارزش قايل نيست و به خواست ميليون‌ها ايراني در مورد ادامه توليد و پخش برنامه ياد شده اهميتي نمي‌دهد.
فردوسي‌پور اجازه ندهد از تعطيلي برنامه‌اش سوء استفاده كنند
Iran, Islamic Republic of
فردوسي‌پور اجازه ندهد از تعطيلي برنامه‌اش سوء استفاده كنند
در محبوبيت و تسلط عادل‌ فردوسي‌پور بر اجراي برنامه ورزشي «90» شبكه 3 سيما شكي نيست، اما اين مجري توانمند و پرسابقه سيما نبايد اجازه دهد عده‌اي از تعطيلي برنامه او سوء استفاده كنند و با تعريف‌هايي مانند اين كه «تو پسر ملت ايران هستي»، به اصطلاح از آب گل آلود عليه صدا و سيما ماهي بگيرند. بالاخره هر خدمتي در هر محل و سازمان پاياني دارد و كساني مانند عادل فردوسي پور كه از استعداد و خلاقيت‌هاي ذاتي برخوردارند، در صورت تعطيلي يك كار مي‌توانند قابليت‌هايشان را در كارهاي ديگري به كار ببرند و موفق شوند.
از كارگران شهرداري منطقه 8
Iran, Islamic Republic of
حقوق كارگران شهرداري پرداخت نشده است
كارگران شهرداري منطقه 8 تهران واقع در ميدان نبوت نارمك چند ماه است كه حقوق خود را دريافت نكرده‌اند و متأسفانه پيمانكاران شهرداري عليرغم كارهاي سنگين كارگران نسبت به پرداخت حقوق آنان سهل‌انگاري مي‌كنند. از مسئولان شهرداري منطقه درخواست بررسي و احقاق حق كارگران زحمتكش پيمانكار اين شهرداري را داريم.
از كارگران شهرداري منطقه 8
صدور كار خريد نسيه براي افراد كم‌درآمد!
Iran, Islamic Republic of
صدور كار خريد نسيه براي افراد كم‌درآمد!
با افزايش نرخ تورم و گراني‌هاي حاكم بر اقتصاد كشور و كاهش قدرت خريد مردم به‌خصوص برخي از بازنشستگان و افراد ضعيف جامعه تدوين و اجراي طرح صدور «كارت خريد نسيه» پيشنهاد مي‌شود. بهتر است فروشگاه‌هاي مواد‌غذايي نام‌آشنا با صدور كارت‌هاي نسيه تا سقف 500 هزار تومان و مهلت شارژ 2 ماهه كارت‌ها به ياري افراد نيازمند و آبرودار جامعه بشتابند.
اسكناس‌هاي جديد در قطع كوچكتر چاپ شود
Iran, Islamic Republic of
اسكناس‌هاي جديد در قطع كوچكتر چاپ شود
در شرايط نابسامان اقتصادي حذف 4 صفر از پول ملي باعث تشديد مشكلات و افزايش نرخ تورم در كشور مي‌شود و نيز رشد ارزش پول كشورمان را به همراه نمي‌آورد. همچنين چاپ اسكناس‌هاي جديد بدون در نظر گرفتن ذخاير ارزي 100 درصد به ضرر اقتصاد كشورمان است. جا دارد دولت و بانك مركزي با افراد باتجربه و كارشناس در اين زمينه تبادل‌نظر كنند و در صورت نياز به چاپ اسكناس‌هاي جديد، قطع آن‌ها كوچكتر شود تا قابليت حمل و انتقال راحتتري را داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
قيمت‌گذاري‌هاي خودسرانه داروهاي بدون نسخه

برخي از داروخانه‌ها داروهاي بدون نسخه را به قيمت‌هاي دلخواه مي‌فروشند، كما اين‌كه يك ورق داروي فشار خون را بدون نسخه به

2 برابر قيمت واقعي‌اش به من فروختند. از مسئولان وزارت بهداشت و درمان تقاضا مي‌شود به صورت جدي درصدد مقابله با داروخانه‌هاي سودجو و بي‌انصافي كه با جان و سلامت مردم در ارتباط هستند، باشند.
Iran, Islamic Republic of
جاده ارتباطي سيستان ـ نصرت‌آباد تكميل شود
براي كاهش طول مسير راه‌ارتباطي استان سيستان و بلوچستان به كرمان، از مدت‌ها پيش طرح ساخت جاده‌اي از سيستان به نصرت‌آباد در نزديكي سه‌راهي زابل آغاز شد، اما متأسفانه طرح مزبور از چندماه قبل نيمه‌كاره رها شده است. از وزارت راه و شهرسازي خواهان تكميل ساخت جاده ياد شده هستيم.
صدا و سيما در مورد برنامه 90 از مردم رأي بگيرد
Iran, Islamic Republic of
صدا و سيما در مورد برنامه 90 از مردم رأي بگيرد
تمامي مسئولان كشور در همه حال به آرا و اعتقادات مردم احترام مي‌گذارند و خود را خدمتگزار آنان مي‌دانند كه بر اين اساس مديران صدا و سيما هم بايد براي خواست و تقاضاي ميليون‌ها هموطن كه خواهان ادامه توليد و پخش برنامه ورزشي «90» با اجراي عادل فردوسي‌پور از شبكه 3 سيما هستند، احترام قائل شوند و براي رفع هرگونه شك و شبهه به اين موضوع نيز مي‌توانند از قريب به 40 ميليون نفر بينندگان و هواداران برنامه 20ساله «90» نظرخواهي كنند و از آنان بخواهند كه به اين مورد رأي دهند.
مشكل سدمعبر گلفروشي همچنان باقي است
Iran, Islamic Republic of
مشكل سدمعبر گلفروشي همچنان باقي است
عليرغم چندبار تماس با سامانه 137 شهرداري و اعتراض به سد معبر يك گلفروشي در خيابان قائم‌مقام فراهاني، نبش خيابان بهادري و اشغال پياده‌روي بخشي از خيابان مزبور متأسفانه شهرداري منطقه6 هنوز در مورد رفع سد معبر در اين محل اقدامي انجام نداده است.
11 عدد پياز به قيمت 20 هزار و 800 تومان!
Iran, Islamic Republic of
11 عدد پياز به قيمت 20 هزار و 800 تومان!
فرهنگي بازنشسته با حقوق ناچيز و مستأجر هستم كه 11 عدد پياز به وزن يك كيلو و 700 گرم را به قيمت 20 هزار و 800 تومان خريدم و با اين اوضاع اقتصادي گمان مي‌كنم آخرين بار باشد كه پياز مي‌خرم! در چنين شرايطي آيا درست است كه به ديگر كشورها كمك كنيم؟
اطلاع‌رساني در مورد دلايل حذف صفرها از واحد پول كشور
Iran, Islamic Republic of
اطلاع‌رساني در مورد دلايل حذف صفرها از واحد پول كشور
بسياري از مردم دليل تصميم دولت در مورد حذف 4 صفر از واحد پول كشور را نمي‌دانند و حتي اين كار را غيرضروري و به زيان اقتصاد كشور و معيشت هموطنان ارزيابي مي‌كنند. ضرورت دارد مسئولان اقتصادي درباره دلايل حذف صفرها از پول رايج در كشورمان توضيح دهند تا ابهام‌هايي كه در اين مورد وجود دارد، از ميان برود.