جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۶

توضیحات ظریف درباره اهداف سفرش به دمشق

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 682006
وزیر امور خارجه ایران گفت که سفرش به دمشق در پی تحولات اخیر در منطقه و طراحی برای پیشبرد برنامه گفت‌وگوها در سوریه برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی‌های میدانی صورت گرفته است.
توضیحات ظریف درباره اهداف سفرش به دمشق
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دمشق  گفت:‌ با توجه به تحولات اخیر در منطقه مخصوصا سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا که بعد از شکست‌های پیاپی میدانی آمریکا و شکست‌های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه و در دنیا شکل گرفته به خصوص اقدامات غیرقانونی آقای ترامپ در اعلام پذیرش الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان  به رژیم صهیونیستی و اعلام پایتختی قدس شریف و بعد از آن اقدام بسیار ابلهانه‌،‌ غیرقانونی و بی سابقه که آمریکایی‌ها کردند در اعلام سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، نیاز است تمام تلاش‌ها در منطقه برای پیگیری پیروزی‌های میدانی، هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه و همینطور طراحی برای پیشبرد برنامه گفت‌وگوها در سوریه به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی‌های میدانی پیگیری شود، این سفر در این زمینه طراحی شده است.

وی گفت: در حوزه روابط بین‌المللی بعد از اینجا سفر به ترکیه را خواهیم داشت.
وزیر خارجه عنوان کرد: گفت‌وگوها بین مقامات عالی ایران و سوریه در جهت همکاری‌های دوجانبه شکل گرفته و همکاری‌های اقتصادی و سایر حوزه‌های مختلف همکاری بین ما و سوریه که نیاز است امروز پیگیری شود هم در ملاقات با بشار اسد و ملاقات با نخست وزیر و وزیر خارجه و دیگر مقامات سوری این طیف بحث‌های مختلف انشاءالله بررسی خواهد شد.

به گزارش جهان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه)‌ در صدر هیاتی سیاسی و در ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و منظم بین مقامات کشورمان با مقامات سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

وزیر خارجه علاوه بر رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه سوریه، مهمترین موضوعات فیمابین در روابط دوجانبه، از جمله تفاهمات روسای جمهور دو کشور را پیگیری خواهد کرد.

هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه است.
ظریف در این سفر ضمن دیدار با بشار اسد رئیس جمهور، با عماد خمیس نخست‌وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

وی همچنین به زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از سوریه به ترکیه سفر خواهد کرد.

سفیر سوریه در تهران هشتم اسفند ماه سال گذشته (1397) در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی ابلاغ کرد.

بشار اسد روز دوشنبه ششم اسفند ماه سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرف دل همه مردم ابران
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف ازسال 1392 تاکنون هیچ کاری برای، کشور.... نکردند و عامل اصلی مشکلات داخلی و خارجی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اگر سپاه نبود، رژیم صهیونیستی به دمشق می‌رسید.
اگر سپاه نبود رژیم سعودی به بغداد می‌رسید.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشرجنایتکارشماره یک و سوء استفاده از سیل در ایران
آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سعودی ها جنایتکارشماره یک و صهیونیست ها جنایتکارشماره یک و سوء استفاده از سیل در ایران
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نظامیان آمریکایی به خاطرکمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست های داعش، مخالفان سوری، جبهه النصره و گروه های تروریستی در سوریه باقی خواهند ماند
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
99 درصد دولت روحانی، ظریف، عراقچی، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس عامل اصلی تمام مشکلات داخلی و خارجی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سفرظریف به سوریه غیرقانونی است.
ظریف ازسال 1392 تاکنون به جای حل مشکلات عامل به وجود آمدن آنها بوده است.