دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
برلین:

درهای گفتگو با ایران را باز نگاه داشته ایم

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 671872
وزارت خارجه آلمان هدف از حضور یک مقام دولتی در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در سفارت ایران را بازنگاه داشتن درهای گفتگو با تهران عنوان کرد.
درهای گفتگو با ایران را باز نگاه داشته ایم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد با هدف بازنگاه داشتن درهای گفتگو با ایران، نماینده خود را به جشن پیروزی انقلاب در سفارت ایران در برلین فرستاده است.

روزنامه بیلد آلمان طی مطلبی که روز چهارشنبه در تارنمای خود منتشر کرد، به حضور امقام دولتی این کشور در جشن سفارت ایران انتقاد کرده بود. 

به ادعای این روزنامه که رویکردی به شدت ضدایرانی دارد، حضور یک نماینده دولت آلمان در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی در سفارت ایران در برلین اقدام نادرستی بوده است. 

در این مراسم که شمار زیادی از مقامات و دیپلمات های دیگر کشورها حضور داشته اند، «نیلز آنن» وزیر مشاور در امور بین الملل آلمان نیز شرکت کرد. 

با این حال وزارت خارجه آلمان در پاسخ به این انتقاد روزنامه بیلد، از این اقدام دفاع و هدف از آن را «بازنگاه داشتن درهای گفتگو» با ایران اعلام کرد. 

بر این اساس آلمان تلاش دارد از این طریق با ایران در خصوص مسائلی مانند سیاست های منطقه ای، برنامه موشکی و دیگر موارد اختلاف با این کشور به مذاکره بپردازد.

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سفارت جمهوری اسلامی در برلین نیز همانند دیگر دفاتر خارجی کشور اقدام به برگزاری جشن یادبود این واقعه مهم با حضور نمایندگان سیاسی و دیپلماتیک دیگر کشورها کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *