چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

ذخیره 60 تن سیب و 100 تن پرتقال باکیفیت برای شب عید

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 670912
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه‌های شب عید، گفت: هم اکنون 60 تن سیب و 100 تن پرتقال با کیفیت برای شب عید نوروز در گنبدکاووس ذخیره شده است.
ذخیره سیب و پرتقال باکیفیت برای شب عید
به گزارش جهان نيوز، خلیل رجبلی با اشاره به اینکه اداره صمت گنبدکاووس از هم اکنون به فکر میوه شب مردم بوده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت میوه‌ها درانتهای سال و ورود دلال‌ها به موضع توزیع میوه همچون سال‌های قبل برای ذخیره میوه لازم در شب عید اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه با همکاری میدان بار شهرستان گنبدکاووس تاکنون 60 تن سیب و 100 تن پرتقال برای شب عید تهیه و در سردخانه‌های «خان‌ببین» و «آق‌قلا» ذخیره کرده‌ایم، افزود: این سیب و پرتقال درجه یک و با کیفیت در روزهای پایانی سال و با قیمتی به شدت پائین‌تر از بازار به مردم عرضه خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برای توزیع این میوه در روستاها و مناطق محروم نیز تدابیری اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: با مباشرت اداره تعاون روستایی شهرستان گنبدکاووس در برخی دهستان‌ها مراکز توزیع ایجاد شده و خودروهای سیار نیز برای در دسترس قرار دادن این میوه‌ها برای مردم به روستاها اعزام می‌شوند.

رجبلی با اشاره به اینکه میوه شب عید با نرخ دولتی در 10 نقطه از شهرستان گنبدکاووس توزیع خواهد شد، ادامه داد: تلاش کردیم با همکاری حجره‌داران میدان بار گنبدکاووس با قطع کردن دست واسطه‌ها ضمن کاهش قیمت، محصول را به دست مصرف کننده واقعی برسانیم.

وی از برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان و علی‌آبادکتول در اسفندماه خبر داد و گفت: در این مراکز نیز کالاها به صورت مستقیم از تولیدکننده به خریدار واقعی ارائه می‌شود که ضمن رونق تولید و افزایش سود تولید کننده، موجب می‌شود تا محصولات با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *