سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

دیدار وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در «مسکو»

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 669064
وزیر جدید امور خارجه قزاقستان در سفر به «مسکو» با همتای روس خود دیدار و بر گسترش همکاری ‌های منطقه ای و بین الملی تاکید کرد.
دیدار وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در «مسکو»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «بیبوت آتامقول اف» وزیر جدید امور خارجه قزاقستان در نخستین سفر خود به روسیه با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

نخستین سفر وزیر تازه تعیین امور خارجه قزاقستان به روسیه با دعوت همتای روس وی صورت گرفت.در جریان این دیدار رؤسای نهادهای دیپلماتیک دو کشور وضعیت فعلی و دورنمای توسعه روابط دو جانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی را بررسی و پیرامون جنبه های مختلف دستور کار منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار سطح بالای روابط سنتی میان قزاقستان و روسیه را تائید کردند.
آتامقول اف در این دیدار گفت: رئیس جمهور قزاقستان در پیام خود به مردم این کشور روابط میان «آستانه» و «مسکو» را نمونه ارتباطات بین دولتی عنوان کرده است.
در این ملاقات همچنین مسائل مربوط به همکاری های تجاری و سرمایه گذاری، وضعیت و دورنمای روابط در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، سوخت و انرژی، نظامی و فنی و همچنین در مورد مجتمع «بایکونور» مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

یکی دیگر از نکات مهم این ملاقات بررسی تعاملات دو کشور در چارچوب سازمان های همگرایی منطقه ای بود.در جریان این مذاکرات همچنین از عضویت غیر دائم قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل نتیجه گیری و همکاری های آستانه و مسکو در قالب چند جانبه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این مذاکرات برنامه عملیاتی همکاری های وزارتخانه های امور خارجه قزاقستان و روسیه برای سال های 2019-2020 به امضا رسید.

در مجموع در این ملاقات بر اهمیت تعاملات سازنده میان وزارتخانه های امور خارجه دو کشور و هماهنگی تلاش ها در راستای تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه، تقویت ارتباطات همگرایی، ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید شد.طرفین در پایان این مذاکرات تعهد دوجانبه خود در زمینه ترویج بیشتر تعاملات بین نهادهای دیپلماتیک دو کشور را تایید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *