پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۹
تحلیل جالب سایت حامی دولت

اگر زاکانی و تاج‌زاده از اول حرف می‌زدند، فتنه ۷۸ و ۸۸ بوجود نمی‌آمد!

چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 667571
وقتی می خواهی ارنج کنی که یک نفر از اصلاح طلبان یک سمت بنشیند یک نفر دیگر هم از اصولگرایان در سمت مقابل، تاج زاده و زاکانی طبق ادبیات انتخاباتی در زمره «نامزدهای حداکثری» قرار می گیرند .
اگر زاکانی و تاج‌زاده از اول حرف می‌زدند، فتنه ۷۸ و ۸۸ بوجود نمی‌آمد!
گروه سیاسی جهان نيوز: در آستانه دور دوم مناظره دکتر علیرضا زاکانی و مصطفی تاج‌زاده، موج جدیدی از تحلیل ها و بازتاب ها در رسانه ها دو جناح سیاسی کشور، آغاز شده است.

به گزارش جهان نيوز، یکی از رسانه‌های حامی دلت طی تحلیلی جالب معتقد است که اگر زاکانی و تاج‌زاده از اول حرف می زدند، فتنه 78 و 88 بوجود نمی‌آمد!

در بخشی از گزارش سایت نامه نیوز، درباره مناظره دوم  تاج زاده و زاکانی آمده است:"هر دو طرف خوبند برای یک مناظره جنجالی . یعنی وقتی می خواهی ارنج کنی که یک نفر از اصلاح طلبان یک سمت بنشیند یک نفر دیگر هم از اصولگرایان در سمت مقابل، تاج زاده و زاکانی طبق ادبیات انتخاباتی در زمره «نامزدهای حداکثری» قرار می گیرند .القصه ، معمولا برای رسانه ها یکی از کارهای وقت گیر و سخت همین جفت و جور کردن طرف های یک مناظره است . کم اند چهره هایی که به راحتی و در همان ابتدا پذیرای دعوت به یک مناظره باشند بدون آنکه شرطی تعیین کنند و حتی بخواهند طرف مقابل را خودشان انتخاب کنند . هزار یک ناز هست و هزار یک نکته."

این گزارش می افزاید: "در این روزها که همه حرف خود را می زنند و کسی حرف طرف مقابل را نمی شوند. حالا اما قرار است دوباره حرف زده شود ؛ دیالوگ به جای منولوگ. هم درباره سال های ماضی و هم درباره روزهای آتی . اصلا این حرف زدن چقدر خوب است آن هم از نوع در کنار هم نشستن و با هم حرف زدن . حتی اگر درست در نقطه مقابل هم باشند و زمین تا آسمان روش و منش سیاسی اشان فرق کند . حتی اگر تاج زاده باشند و زاکانی .کاش سال ها پیش این حرف زدن ها را فراموش نکرده بودیم. شاید اگر این حرف زدن ها نمی رفت در قالب های هزار توی سیاست ورزی و سیاست پیشگی ، پیش نمی آمد ، هزار و یک پیش آمدی که آمد.اگر در آن سال های ماضی علیرضا زاکانی ها و مصطفی تاج زاده ها همدیگر را کنار کشیده بودند و ما هم میزبانشان می شدیم تا با هم حرف می زدند ،شاید نه هفتادو هشتی پدیدار می شد و نه هشتاد و هشتی . حیف و صد و حیف که همیشه «همسخنی» را به «من سخنی» ترجیح داده ایم و این چنین است که از عجایب روزگار دانسته ایم مناظره زاکانی و تاج زاده را . باید حرف زد درباره همه چیز و البته با هم . خوب است که اجازه داده ایم یکبار هم که شده علیرضا زاکانی مقابل روزنامه نگاران مخالفش بنشیند و به تاج زاده بگوید همه آن چیزهایی که تا امروز درباره او و اصلاح طلبان می گفت .خوب است که اجازه داده ایم تاج زاده همه آن چیزهایی را که در صفحه مجازی اش عیه اصولگرایان می نویسد و روزنامه نگاران اصلاح طلب آن را دست به دست می کنند مقابل روزنامه نگاران مخالفش بگوید ، علیرضا زاکانی هم آنجا باشد تا جواب او را بدهد ."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرانک
Romania
جان مادرتان از اول حرف بزنید!!!! تا فتنه ی اکبر و اصغر و صغری و کبری برپا نشده!!!!
Iran, Islamic Republic of
تا حالا مگه دلواپسان تن به مناظره با مخالفین خود می داده اند ؟ انها دوست میداشتند هر دو طرف مناظره خودشان باشند وآنچه می خواهند مخالفین خود را تخریب کنند مناظرات بعد از انتخابات 88 که به عناوین مختلف از تلویزیون پخش می شد هنوز یادمان نرفته ، یک طرف میز زاکانی وطرف دیگر میز رسایی یا صفار هرندی یا....بله در مناظره که دو طرف بتوانند آزادانه نظرات ودیدگاههای خود را مطرح وداور آن هم مردم باشند می تواند موجب روشنگری وبصیرت افزایی در جامعه باشد.
Iran, Islamic Republic of
برادر نیومدند ...
دعوت کردند نیومدند
Iran, Islamic Republic of
ناخواسته به خلاف حرف خود اقرار کردید عزیزم
اینکه می دیدید و گاهی می بینیند این افراد بدون مخالف جدی نشسته اند، به این خاطر است که دوستان شما دعوت را نمی پذیرفتند و هنوز هم همین طور است
می گویند یا ما طرف مقابلمان را انتخاب می کنیم یا نمی آییم
!!!!!
علیار
Romania
این تیتر داره میگه عامل فتنه این دوتا هستند، آدرس غلط داره میده، برنامه ریزی اصلی فتنه خارج از کشور و عامل آن بخشی از جریان اصلاحات بود که درون خود نفوذی داشتند.
1000
Iran, Islamic Republic of
تو را بخدا با این حرفها سرمان را گرم نکنید توی این مملکت گوشت گیر نمیاد بخوریم فکری به حال مردم کنید
Iran, Islamic Republic of
خدا روحانی رو برات نگه دارد ناشکر!
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
بدبخت نمیتواند فارسی صحبت کند و آنچه استاد ازل گفت بگو، میگوید: ارنج. البته همینقدر که فتنگیِ فتنه را پذیرفته جای امیدواریست.
Iran, Islamic Republic of
بسیار ساده لوحانه است که ریشه ی اصلی اتفاقات سال های 78 و 88 را این چنین تنزل دهیم. قتل های زنجیره ای و شکنجه ی سعید امامی و همسرش و در نهایت مرگ مشکوک سعید امامی در آن سال و منتسب کردند اصلاح قانون مطبوعات به سعید امامی بود که ریشه ی وقایع سال 78 و در ادامه 88 را تشکیل داد.