يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

خطرآفرینان خانگی کدامند؟

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 663504
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ترکیب سفیدکننده و جوهر نمک و استنشاق گاز آن آسیب جدی به ریه می‌زند.
خطرآفرینان خانگی کدامند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا سپهوند در مورد مسمومیت با مواد شوینده و پاک کننده اظهار کرد: این مسمومیت در مواردی غیرعمد است و بیشتر کودکان و خانم‌های خانه‌دار در معرض آن هستند.

وی اضافه کرد: باید ظروف مواد شوینده را در جایی قرار دهید که در دسترس کودکان نباشند و یا ظرف این مواد را تغییر ندهیم که اشتباهی استفاده نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: آنچه در خانم‌های خانه‌دار منجر به آسیب می‌شود وسواسی است که این قشر دارند و متاسفانه مشاهده شده که این افراد برای تمیز کردن کف سرویس‌های بهداشتی از ترکیب سفیدکننده و جوهر نمک استفاده می‌کنند که استنشاق گاز این دو عنصر می‌تواند آسیب جدی به ریه بزند.

وی بیان کرد: همچنین خیلی از مسمومیت‌ها را آفت‌کش‌ها دربر می‌گیرند که این مواد باید در ظرف خود نگهداری شود.

سپهوند در مورد مسمومیت دارویی گفت: این مسمومیت‌ها در اطفال رخ می‌دهد که باید دارو را دور از دسترس آنها نگهداری کرد و در ظرف مخصوص خود جای داده شود.

وی در مورد مسمومیت ناشی از مواد غذایی و گیاهان سمی یادآور شد: برای اینکه مسمومیت غذایی رخ ندهد باید مواد غذایی مورد استفاده فاسد نباشد و  در شرایط مناسب نگهداری شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: غذا نباید در فضای معمولی اتاق و در معرض نور آفتاب قرار گیرد که منجر به ایجاد مسمومیت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *