شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
وزیر دفاع لبنان:

تل‌آویو در نقض حاکمیت لبنان در سال2018 رکورد زد

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 662758
وزیر دفاع لبنان ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی (2018) بارها و بارها حاکمیت لبنان را نقض کرده است، از جامعه بین‌المللی خواست جلوی این اقدامات را بگیرد.
تل‌آویو در نقض حاکمیت لبنان در سال2018 رکورد زد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان به مناسبت آغاز سال نوی میلادی با «استیفانو دل کول» فرمانده «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد) در مقر این نیروها در «الناقوره» (واقع در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الحیاة»، الصراف در این دیدار آمادگی ارتش لبنان و هماهنگی میان آنها و نیروهای یونیفل را که منجر به برقراری دوباره ثبات پس از تنش حاصل از ادعای تل‌آویو مبنی وجود تونل شد، ستود و تأکید کرد لبنان به قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه 1701 پایبند است و هیچ قصدی برای تعرض به کسی ندارد.

وی ادامه داد: اسرائیل در سال 2018 در تعرض و نقض مستمر حاکمیت لبنان رکورد زد و جامعه بین‌المللی باید با اعمال فشار، جلوی این اقدامات را بگیرد.

رژیم صهیونیستی طی سال گذشته بارها با نقض حریم هوایی لبنان، اهدافی در سوریه را هدف قرار داد و لبنان در همین باره شکایت‌هایی به شورای امنیت ارائه کرده است.

همچنین «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دوشنبه (دیروز) به دیدار وزیر دفاع و تعدادی از فرماندهان ارتش رفت.

وی تأکید کرد لبنان نیاز فوری به تشکیل دولت دارد و باید با آغاز سال جدید این موضوع اتفاق افتد؛ با کمال تأسف تشکیل دولت به این شکل به تأخیر افتاده اما تمام گروه‌های سیاسی خواستار راه‌حل در این باره هستند.

سعد الحریری در سوم خردادماه (1397) با کسب 111 رأی مأمور به تشکیلات کابینه شد، رایزنی‌ها از همان زمان برای تشکیل دولت جدید لبنان آغاز شد و هنوز ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *