سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
عضو شورای شهر تهران خبر داد

کاهش تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران

يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 662244
عضو شورای شهر تهران، گفت: ارائه برنامه عملیاتی و زمان‌مند در خصوص کاهش تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از طریق، ادغام واحدها با کارکردهای مشابه، اصلاح ساختار شرکت‌های زیان‌ده، بازتعریف ساختار حقوقی سازمان‌ها و شرکت‌ها و در صورت لزوم انحلال واحدهای تابعه غیرضرور به نحوی که میزان وابستگی شرکت‌ها به منابع بودجه سالانه 15 درصد کاسته شود.
کاهش تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بهاره آروین در جلسه امروز شورای شهر در تکمیل طرح «الزام شهرداری به تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری» اضافه‌ شدن بند ذیل را درباره سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری پیشنهاد داد: «ارائه برنامه عملیاتی و زمان‌مند در خصوص کاهش تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از طریق، ادغام واحدها با کارکردهای مشابه، اصلاح ساختار شرکت‌های زیان‌ده، باز تعریف ساختار حقوقی سازمان‌ها و‌ شرکت‌ها و در صورت لزوم انحلال واحدهای تابعه غیرضرور به نحوی که میزان وابستگی شرکت‌ها به منابع بودجه سالانه ۱۵ درصد کاسته شود.»

وی درباره این بند پیشنهادی گفت: از آنجا که این طرح کاهش ساختار سازمان شهرداری را مدنظر دارد و بخش زیادی از این ساختارها هم در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری است، پیشنهاد می‌کنم در این بند به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه هم توجه شود. البته حرفی از تعداد و جزئیات این شرکت‌ها زده نشده، اما گفته شده که برنامه عملیاتی برای کاهش آن‌ها آورده شود و ساختار شرکت‌های زیان‌ده اصلاح شود و ساختار شرکت‌ها به نحوی اصلاح گردد که ۱۵ درصد از وابستگی این شرکت‌ها به بودجه کاهش بیابد. این پیشنهاد با ۱۱ رأی موافق از ۲۱ نفر عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *