دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

فقط معدل ۲۰ها در رشته‌های خوب قبول می‌شوند؟

يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 662185
وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره پذیرش معدل ۲۰ها در رشته های پرطرفدار کنکور گفت: معمولا در مدارس، تعداد زیادی دارای معدل ۲۰ هستند و اگر مبنا فقط معدل باشد، این کار امکان ندارد .
فقط معدل ۲۰ها در رشته‌های خوب قبول می‌شوند؟
به گزارش جهان نيوز، منصور غلامی وزیر علوم درباره پذیرش معدل بیست‌ها در رشته‌های پرطرفدار بعد از حذف کنکور گفت: در بحث حذف کنکور، ما برای رشته‌های پرطرفدار حتماً باید یک روش ارزیابی و انتخاب داوطلبانه برای استعدادهای بالاتر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: معمولاً در مدارس و دبیرستان‌ها، تعداد زیادی از دانش آموزان دارای معدل ۲۰ هستند و اگر مبنا فقط معدل تحصیلات باشد، این کار امکان ندارد.

وزیر علوم افزود: لذا دانشگاه‌ها و سازمان سنجش و آموزش کشور حتماً طرحی را برای اینکه آزمون انتخاب برترها چگونه باشد تهیه می‌کنند، قبل از اینکه کنکور کاملاً حذف شود.
غلامی افزود: با پذیرش ۸۵ درصد داوطلبان ورود به دانشگاه براساس سوابق تحصیلی در چند سال آینده کنکور حذف می‌شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تنها راه عادلانه کنکور است
واگذاری پذیرش به دانشگاه ها به سبک غربی ها فقط و فقط مقدمه ای برای ورود اقازادگان به رشته های مرطرفدار است.
ایا کسب معدل ۲۰ استرس زا نیست؟ اگر دانش اموز فقط وفقط یک درس را ۱۹ بگیرد وهمه را ۲۰ هم بگیرد باید برای همیشه با پزشکی خداحافظی کند.
ایا دکانی برای تجارت نمره ۲۰ باز نخواهد شد؟
مافیا کیست؟ موافقان کنکور یا مخالفانش؟
تنها راه حذف کنکور گسترش ظرفیت رشته های پزشکی است. بی جهت مردم را بازی ندهید