جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

حلقه مفقوده ناکارآمدی بازار باید مشخص شود

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 661208
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط گزارشی از چرخه تخصیص ارز و واردات کالاهای اساسی را مورد بررسی قرار دهد.
حلقه مفقوده ناکارآمدی بازار باید مشخص شود
به گزارش جهان نيوز، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز با دستور بررسی قیمت‌‌ها کالاهای اساسی با حضور مسئولانی از وزارت اقتصاد و دستگاه‌های نظارتی و همچینین اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: پس از بحث و تبادل اعضا، مقرر شد کمیته‌ای به ریاست بنده تشکیل شود تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط گزارشی از چرخه تخصیص ارز و واردات کالاهای اساسی را مورد بررسی قرار دهد و علت عدم کنترل بازار و چندنرخی بودن کالاها را گزارش کند.

حسینی شاهرودی بر همین اساس اضافه کرد: علاوه بر این در این کمیته پیشنهاد نمایندگان و دستگاه های مختلف در مورد اختصاص یارانه به واردات کالاهای اساسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسینی تصریح کرد: باید بررسی شود تا مشخص شود یارانه ای که به کالاهای اساسی اختصاص می یابد به دست چه قشری می رسد.

وی ادامه داد: بررسی علت عدم کنترل بازار و چند نرخی بودن کالاها و ناکارآمدی دستگاه های نظارتی از وظایف این کمیته خواهد بود. باید حلقه های مفقوده ای که در زنجیره اختصاص ارز به کالاهای اساسی تا فروش کالاهای اساسی وجود دارد و موجب ناکارآمدی بازار و افزایش قیمت ها می شود، مشخص شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *