پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

سکونت در پرند برای چه کسانی مناسب است؟

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 661181
سکونت در پرند برای چه کسانی مناسب است؟
علی‌رغم تمامی جنجال‌ها و حاشیه‌هایی که مسکن مهر در شهر پرند ایجاد کرده و اعتراضاتی که از ساکنین این شهر به گوش می‌رسد، پرند  در کل توانسته به واسطه هوای صاف، آسمان آبی، آزاد راه‌های ارتباطی مناسب مثل تهران-ساوه و تهران-قم، پروژه‌های بزرگ همجوار، شیب مناسب، کیفیت بالای ساخت‌و‌ساز، نرخ پایین مسکن و ... موقعیتی ویژه برای سکونت و هم‌چنین سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن پیدا کند.

سالمندان و بازنشستگان
در پرند خبری از دغدغه‌های زندگی ماشینی، ترافیک کلان‌شهرها، آلودگی صوتی و آلودگی هوا نیست. شهر آرام است، در دامنه کوه تخت رستم قرار گرفته و هوای خنک دارد. از این جهت برای افراد بازنشسته‌ای که دنبال آرامش هستند و نیاز چندانی به رفت‌وآمد به تهران ندارند خرید یا اجاره آپارتمان در پرند گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی دیگر تمیزی هوای پرند توسط پزشکان و متخصصان تایید شده و سالمندان و بیمارانی که توان زندگی در کلان‌شهرهای آلوده مانند تهران را ندارند می‌تواند به زندگی در پرند فکر کنند. به ویژه آنکه خانه‌های پرند عموما بسیار نورگیر و دلباز هستند.

پرسنل پروژه‌های اطراف پرند
بخش عمده‌ای از ساکنان پرند را قشر کارمند تشکیل می‌دهد. از کارمندان اداری گرفته تا پزشک، مهندس، بازنشستگان نیروهای نظامی و ... در این شهر سکونت دارد. هم‌جواری با شهرک صنعتی با چند صد کارخانه فعال و فرودگاه امام هم باعث شده برای پرسنل این دو پرند را برای سکونت انتخاب کنند. چه بسا از ابتدا هم تامین مسکن برای کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره) یکی از اهداف اولیه تاسیس و توسعه شهر پرند بوده است.

دانشجویان
یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های دانشگاهی کشور به مساحت 400 هکتار که به شدت در حال توسعه هم است و هزاران دانشجو را آموزش می‌دهد در پرند واقع شده است. اگرچه این شهر دچار کمبود امکانات تفریحی و فرهنگی برای جوانان است، اما دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور پرند بعضا به جای خوابگاه، اقدام به اجاره آپارتمان در پرند می‌کنند. دختران دانشجو هم می‌توانند به این گزینه فکر کنند چرا که پرند از امنیت نسبی در مقایسه با شهرهای اطراف خود برخوردار است.

اهالی شهرستان‌ها
برای افرادی که از شهرستان‌ها برای اشتغال به تهران مهاجرت می‌کنند اما از پس هزینه مسکن و مخارج زندگی در پایتخت برنمی‌آیند، قیمت‌های مناسب خرید یا اجاره آپارتمان در پرند و به طورکلی مخارج پایین امرارمعاش می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. به ویژه آنکه رفت‌و‌آمد به تهران از این شهر با ون، اتوبوس و تاکسی بسیار راحت است و تا پایان سال جاری خط مترو پرند هم احداث می‌شود. از طرف دیگر وجود شهرک‌های صنعتی بازار کار مناسب برای شغل‌های خدماتی همچون ساختمان، تاسیسات، خدمات حمل و نقل و... وضعیت پرند را برای مهاجرت شغلی قابل تامل کرده است. به ویژه آنکه مشاغل آزاد مثل سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، خدمات موبایل و ... در خود پرند هم ظرفیت توسعه بالایی دارد.

نرخ اجاره مسکن
برای اجاره آپارتمان در پرند می‌توانید به آگهی‌های سایت دیوار مراجعه کنید. طبق این آگهی‌ها، در آپارتمان 80 متری دوخوابه مسکن مهر در فاز 6 با 6 میلیون تومان ودیعه و 480 هزار تومان اجاره می‌توان ساکن شد. این واحد نوساز است و ظاهری شیک دارد. برای اجاره واحدهای شخصی‌ساز اما به بودجه به مراتب بیشتری نیاز دارید. مثلا برای واحد شخصی‌ساز 95 متری و دوخوابه ساخت سال 97، 40 میلیون تومان ودیعه و 700 هزار تومان اجاره‌بها تعیین شده است. این واحد تقریبا لوکس است و امکانات کاملی هم داردو به طور کلی این واحدها کیفیت مصالح و تاسیسات و امکانات زیرساختی بهتری دارند و به همین دلیل گران‌تر اجاره داده می‌شوند. توصیه می‌شود برای یک انتخاب آگاهانه، مطلب چطور یک خانه خوب اجاره کنیم را در بلاگ دیوار بخوانید.
 
منبع : ویرلن
 
 
 
 
.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *