جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تشكيل ٥٤١ پرونده قضايی با موضوع ميراث فرهنگی

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 661070
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: تدوين سند حفاظت از آثار تاريخی يكی از برنامه‌هايی است كه در دستور كار ما قرار دارد.
تشكيل ٥٤١ پرونده قضايی با موضوع ميراث فرهنگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در نشست تخصصی فرماندهان، معاونین و مدیران حفاظت میراث فرهنگی که صبح امروز در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد، اظهار داشت: ما بیش از ٣٢ هزار اثر ثبتی در کشور داریم.

وی افزود: ٣١رده استانی با مدیریت فرماندهان مأمور از ناجا فعالیت می‌کنند و ١٩٣٠ نفر نیروی انسانی داریم.وی با اشاره به فعالیت ٨٨٢ نفر از کارکنان وظیفه و امریه، گفت: بخشی از فعالیت‌های ما جنبه امنیتی دارد و جرایم علیه میراث فرهنگی مشابه جرایم امنیتی تلقی می شود.

رحمت اللهی تصریح کرد: کار ما ماهیت انتظامی دارد و اسکورت و همراهی محموله‌های تاریخی و فرهنگی و انتظام بخشی در محوطه‌های تاریخی فرهنگی و مجموعههایی که در برخی مواقع ٢٠ هزار نفر بازدید کننده دارد از جمله وظایف ما محسوب می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: تدوین سند حفاظت از آثار تاریخی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.وی تأکید کرد: امسال دو عملیات خوب با موفقیت یکی برگزاری نمایشگاه موزه لوور در محل موزه ملی و در حال حاضر هم نمایشگاه موزه درنتس هلند است.

وی گفت: جرایم علیه میراث فرهنگی فراوانی زیادی دارد به همین جهت با معاونت پیشگیری از وقوه جرم قوه قضاییه در این زمینه گفت‌وگو کرده ایم.وی گفت: ٤هزار و ٩٣٦ مورد تخلف و شروع به جرم علیه میراث فرهنگی را در ابتدای کار متوقف کردیم و تنها ٥٤١ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

رحمت اللهی ادامه داد: امسال ١٦٥٤ مجرم دستگیر شدند و ٦ هزار و ٨١٠ شیء تاریخی کشف شد، ضمن اینکه ٩٩٦ قلم شیء تاریخی را خود مردم تحویل سازمان میراث فرهنگی دادند.وی تأکید کرد: همچنین ٢٨٤ فلزیاب غیر مجاز ضبط و توقیف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *