سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
در آستانه تکیه زدن بر مسند ریاست دوره‌ای

رومانی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 659232
حزب حاکم رومانی اتحادیه اروپا را به رفتارهای تبعیض آمیز متهم کرد.
رومانی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این انتقادها دو هفته پیش از آن صورت گرفته که رومانی قرار است ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به دست بگیرد.

لیویوو دراگنی، رهبر حزب حاکم سوسیال دموکراتیک در جمع اعضای حزبش در بخارست گفت: ‌رومانی دیگر نمی‌پذیرد که همچون کشور درجه دوم با آن رفتار شود. ما همه رهبران اتحادیه اروپا را دوست داریم و به آنها احترام می‌گذاریم اما از آنها می‌خواهیم تا به عقاید ما احترام بگذارند.

رومانی یکی از فقیرترین کشورهای اتحادیه اروپا ریاست دوره‌ای شش ماهه این اتحادیه را در ژانویه ۲۰۱۹ از اتریش تحویل می‌گیرد.تردیدها درباره نحوه ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا و همکاری با سایر کشورهای عضو ناشی از نگرانی درباره تنش میان کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری و ویوریکا دانچیلا، نخست وزیری این کشور است.

ماه گذشته میلادی، کمیسیون اروپایی گزارشی به شدت انتقادی درباره اصلاحات قضایی رومانی منتشر کرد که توسط دولت چپگرای این کشور ارائه شده است.به گفته بروکسل، اقدامات صورت گرفته، تضعیف کننده استقلال قضات و دادستان‌های رومانیایی است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که دولت رومانی قرار است سال آتی میلادی دستوری مناقشه برانگیز را تصویب کند که براساس آن تعدادی از پرونده‌های مربوط به فساد مشمول عفو و بخشودگی می‌شوند.

رهبر حزب سوسیال دموکراتیک رومانی گفت:‌ دیگر دروغ‌های مطرح شده از سوی غرب را که می‌گویند این قوانین به نفع حزب است، نمی‌پذیرم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *