پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

هیچکس درباره اعتراضات فرانسه حرفی نزد

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب: 670692
نخست وزیر رومانی اعلام کرد: هیچکسی به پارلمان اروپا مراجعه نکرد تا درباره اعتراضات در فرانسه اتخاذ تصمیمی شود؛ لذا اتحادیه‌اروپا موضع دوگانه ای دارد.
هیچکس درباره اعتراضات فرانسه حرفی نزد
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، «ویوریکا دانسیلا» نخست وزیر رومانی که کشورش ریاست دوره ای شورای اروپا را بر عهده دارد در اظهاراتی اعلام کرد: اتحادیه اروپا استانداردهای دوگانه ای را برای اعضای خود در اروپای شرقی اعمال می کند.

نخست وزیر رومانی به رئیس دوره ای شورای اروپا در این خصوص گفت: اتفاقات اخیر در جریان تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه را دیدیم. هیچ فرد یا گروهی به پارلمان اروپا مراجعه نکرد تا درخواست اتخاذ تصمیمی در خصوص فرانسه را بدهد. این استاندارد دوگانه است.

«ویوریکا دانسیلا» در این باره ادامه داد: رهبران اتحادیه اروپا در حال نزدیک شدن به اِعمال یک استاندارد دوگانه در رابطه با فساد و اعتراضات ضد دولتی در کشورهای خود هستند. در جریان تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه خشونت هایی علیه معترضین صورت گرفت؛ اما رهبران اروپایی سکوت کردند.

دانسیلا در ادامه افزود: به رومانی اجازه انجام آنچه دیگر کشورها می کند، داده نمی شود. با کشورهایی مانند رومانی، لهستان و بلغارستان عادلانه رفتار نمی شود. رومانی و بلغارستان مجبور به امضای ساز و کار همکاری و کنترل در امر مبارزه با فساد شدند. در هلند، فرانسه و آلمان فساد وجود دارد؛ ولی هیچ کسی این کشورها را مجبور به امضای یک مکانیسم مشابه نمی کند.

گفتنی است رومانی اخیرا از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا در زمینه مسائل مربوط به فساد مورد انتقاد قرار گرفته و متهم به دور شدن از دموکراسی لیبرال شده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
فرانسه فرقی با گروهک تروریستی منافقین ندارد.
گروهک تروریستی منافقین و فرانسه برای ما یکی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
فرانسه و گروهک تروریستی منافقین یک هدف را دنبال می کنند.
فرانسه دشمن تاریخی مردم ایران است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
گروهک تروریستی منافقین یکی ازدستگاه های دولت فرانسه است.