شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مخالفت آمریکا با قطع حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی

يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 657626
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بر این باور است که ایالات متحده به شدت مخالف قطع حمایت از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن است.
مخالفت آمریکا با قطع حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تیموتی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس امروز یکشنبه در سخنانی در کنفرانسی در ابوظبی گفت: ایالات متحده به شدت مخالف قطع حمایت از ائتلاف نظامی به رهبر عربستان سعودی در جنگ با یمن است.

این در شرایطی است که سنای آمریکا قصد دارد هفته آینده درباره قطعنامه‌ای رای گیری کند که ممکن است موجب خروج نظامیان آمریکایی و پایان دادن به دخالت آنها در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن شود.

تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن تاکنون ناموفق بوده و تلاش های گروه های حقوق بشری برای مجازات و محاکمه عاملان اصلی نقض حقوق بشر در یمن نیز تاکنون به جایی نرسیده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 میلادی تاکنون خاک یمن را آماج حملات بیرحمانه خود قرار داده است. در این مدت هزاران نفر از غیرنظامیان بی گناه به شهادت رسیده و میلیون ها نفر آواره شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *