جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
وزیر دارایی اشرف غنی:

افغانستان قربانی مسئله اکراین شده است

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 652197
در حالی که کمتر از یک هفته از نشست صلح مسکو می‌گذرد، وزیر دارایی افغانستان اعلام کرد که کشورش قربانی مسئله اوکراین و تغییر رویکرد روسیه در منطقه شده است.
افغانستان قربانی مسئله اکراین شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «همایون قیومی» وزیر دارایی افغانستان در سفر به واشنگتن اعلام کرد که کشورش قربانی مسئله اوکراین شده است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که نشست صلح مسکو با حضور نمایندگان طالبان، اعضای شورای عالی صلح افغانستان و مقامات شماری از کشورها از جمله آمریکا در روسیه برگزار شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2014 که به ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه انجامید روابط واشنگتن-مسکو به صورت بی‌سابقه‌ای دچار تنش شد.«همایون قیومی» وزیر دارایی افغانستان در سفرش به واشنگتن گفت: افغانستان مسئله قربانی اکراین و کشمکش‌های روسیه با آمریکا شده است.

وی اظهار داشت که رویکرد روسیه پس از منازعه اکراین در سطح کشورهای منطقه از جمله افغانستان تغییر یافته است.

وزیر دارایی افغانستان روسیه را متهم کرد که از گروه‌های افراطی و فعالیت‌های مخرب در کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

قیومی با اشاره به بحران جاری در این کشور تاکید که تنها خواسته مردم افغانستان برقراری صلح در کشورشان است. البته تا زمانی که پاکستان از حمایت گروه‌های تروریستی دست بر ندارد برقراری صلح در افغانستان ممکن نخواهد شد.

در آغاز حمله آمریکا به افغانستان شماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه از مداخله نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور استقبال کردند اما پس از کشمکش‌های اکراین روابط آمریکا و روسیه دچار تنش شد و همکاری مسکو در ماموریت افغانستان کاهش یافت.

پس از آنکه آمریکا تحریم‌های سنگینی را بر روسیه وضع کرد شرکت‌های روسی قادر به فروش بالگرد و سایر تجهیزات نظامی به ارتش افغانستان نبودند. موضوعی که انتقاد شماری از مقامات روسی را برانگیخت.

این تنش‌ها همزمان با تحولات سوریه و وارد عمل شدن آمریکا به نفع گروه‌های تروریستی باعث تشدید اختلافات بین روسیه و آمریکا شد.کارشناسان معتقدند که سیاست‌های نادرست آمریکا و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی نظیر داعش حساسیت‌های منطقه‌ای درباره حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را برانگیخته است.

به همین دلیل کشورهای منطقه با توجه به نقش مخرب واشنگتن خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *