جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
ستاد دیه کشور اعلام کرد

آزادی ۴ هزار زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 651897
ستاد دیه کشور اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 4033 زندانی جرایم غیرعمد از بند زندان رهایی یافتند که 101 نفر این مددجویان را زنان شامل می‌شوند.
آزادی ۴ هزار زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال
به گزارش جهان نيوز به نقل از ستاد دیه کشور، استان اصفهان با آزادی 375 زندانی نیازمند در راس این فهرست قرار داشته و در ادامه تهران با استخلاص 320 بدهکار و فارس با 188 مورد آزادی در رتبه‌های بعد قرار دارند.

2019 نفر از این محبوسان را بدهکاران چک، 1027 نفر را متعهدان پرداخت مهریه و نفقه و مابقی افراد را محکومان دیه ناشی از حوادث رانندگی یا کارگاهی تشکیل می‌دهند.

کل بدهی زندانیان یاد شده رقمی معادل 5 هزار میلیارد ریال بود که به همت کمیته‌های صلح ستاد دیه 47 درصد این محکوم‌ٌبه از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شده و جالب توجه این که حدود ۷۰۰ نفر از مددجویان هم بدون پرداخت وجه و تنها از طریق مشاوره آزاد شده‌اند.

در فرآیند آزادی‌ طلبکاران با سخاوت استان‌هایی چون لرستان و گلستان با چشم‌پوشی از 82 درصد حقوق خود، بیشترین همیاری را در حبس‌زدایی از بدهکاران غیربزهکار داشته و در مقابل شاکیان استان‌هایی مانند تهران در وصول مطالبات خود تنها 7 درصد گذشت داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *