شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تظاهرات پاکستانی ها به نام دفاع از پیامبرگرامی اسلام

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 649664
برخی احزاب بزرگ مذهبی پاکستان بدون توجه به درخواست‌های نخست وزیر این کشور با برپایی تظاهرات در شهرهای بزرگ مسیرهای تردد مردم را بستند.
تظاهرات پاکستانی ها به نام دفاع از پیامبرگرامی اسلام
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، داون نیوز نوشت: تظاهرات احزاب مذهبی چون حزب «لبیک یا رسول الله» رفت و آمد در بسیاری از شهرهای بزرگ پاکستان مانند کراچی را با مشکل مواجه کرد.

گزارش‌ها حاکی است طرفداران این احزاب در پی دعوت سران حزبشان به خیابان ها ریختند و در اعتراض به آزادی « آسیه بی بی» متهم به توهین به رسول گرامی اسلام«ص» شعار دادند.

معترضین به آزادی این زن، با به آتش کشیدن لاستیک و بستن خیابان‌ها باعث ایجاد ترافیک بسیار سنگینی در چند شهر پاکستان از جمله لاهور و راولپندی شده‌اند.

با افزایش اعتراضات توسط این افراد تمام مدارس ایالت‌های پنجاب، سند و خیبرپختونخوا تعطیل شدند و زندگی عادی مردم نیز مختل شده است.

علاوه بر این معترضین به دفاتر پلیس در برخی ایالت های از جمله ایالت پنجاب حمله کرده و خشم خود را از تبرئه آسیه بی بی ابراز داشته‌اند.

این در حالی است که روز گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از مردم خواسته بود احساسات خود را کنترل کنند و بخاطر یک اتهام اثبات نشده و مرگ یک زن را مطالبه نکنند.

دادگاه عالی پاکستان روز گذشته با مختومه اعلام کردن پرونده «آسیه بی بی» او را تبرئه کرده و حکم آزادی او را صادر کرد.

در پی صدور حکم آزادی این زن که پیشتر به اتهام توهین به رسول گرامی اسلام«ص» به اعدام متهم شده بود بسیاری از احزاب مذهبی دست به اعتراض زده‌اند.

دادگاه عالی پاکستان در این خصوص اعلام کرده است: آسیه بی بی به اتهام یک جرمی که هیچ‌گاه اثبات نشد سال‌ها زندان را تحمل کرده است و حکم اعدام او به دلیل کافی نبود مستندات اتهامش لغو می‌شود.

پیش از این نیز بارها افراد در پاکستان به اتهام توهین به پیامبر گرامی اسلام «ص» بدون محاکمه توسط مردم در خیابان‌ها کشته شده‌اند.

دولت در تلاش است تا مانع ادامه پیدا کردن این رفتار شود و از مردم بخواهد که اجرای هر حکمی را صرفا به دادگاه بسپارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *