پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می روند

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 646917
محققان توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند.
رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می روند
به گزارش جهان نيوز، گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند. توانمندی مدل رایانه ای یادشده این است که بررسی خود در زمینه انتشار پروتئین های مسموم در بدن را در یک بازه زمانی 30ساله انجام می دهد و لذا جزئیات ارزشمند و بی نظیری را در دسترس دانشمندان قرار می دهد.

پزشکان با بررسی اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار رایانه ای هم می توانند تشخیص خود در مورد ابتلا به بیماری های فوق الذکر را تقویت کنند و همین روش های درمانی جدیدی را برای مبارزه با این دو بیماری خطرناک و مرگبار که هنوز درمان قطعی ندارند، ابداع کنند.

گفتنی است که این مدل برای تشخیص و مقابله با یک بیماری خطرناک دیگر در شبکه عصبی مغز موسوم به amyotrophic lateral sclerosis (ALS) مناسب است. این بیماری که در فارسی به  بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شهرت دارد، موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *