دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد؛

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه عشایر

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 645541
رئیس سازمان امور عشایر ایران از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه عشایر خبر داد و گفت: ۳ طرح ویژه در حوزه خدمات فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت و بهداشت عشایر در هیات دولت در انتظار تصویب است.
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه عشایر

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، کرمعلی قندالی صبح امروز سه شنبه در پنجمین همایش ملی روز روستا و عشایر با بیان اینکه حوزه عشایر و روستائیان مورد حمایت همه مسئولان محلی و ملی است، گفت: توجه به منزلت روستائیان مهمترین اقدام دولت یازدهم و دوازدهم بود. امروز یک نشاط و امید را در این حوزه می توان حس کرد.

وی افزود: در مدیریت بحرانها و تغییرات اقلیمی عشایر و روستائیان در صف اول آسیب هستند و در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه باید برای ماندگاری روستائیان در روستاها و تداوم تولید در عشایر اقداماتی انجام شود، اضافه کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان به همین منظور اختصاص یافته است و توجه به عشایر بیشتر شده است. در برنامه پنجم تنها یک بار نامی از عشایر آمده بود اما در برنامه ششم توسعه ۱۷ بار در مورد عشایر موضوعات مرتبط مطرح شده است.

وی ادامه داد: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان ار مالیات بر ارزش افزوده به عمران و توسعه عشایر اختصاص می یابد و ظرف ۳ سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام در زنجیره تولید قرار گرفته و با این اقدام سالانه ۶ میلیون تومان به درامد خانوار افزوده شده و کمک زیادی به حفظ محیط زیست و تعادل بین دام و مرتع شده است.

قندالی تاکید کرد: ۳ طرح ویژه در حوزه خدمات فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت و بهداشت عشایر در هیات دولت در انتظار تصویب است که اجرای آنها یک تحول بزرگ در حوزه عشایر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *