يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان:

طالبان منتظر خروج ما از افغانستان نباشد

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 643603
فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که طالبان نمی‌تواند منتظر بماند تا نیروهای خارجی افغانستان را ترک کند بنابراین باید به روند صلح بپیوندد.
طالبان منتظر خروج ما از افغانستان نباشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده جدید نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان پیش از حضور در نشست کمیته نظامی ناتو اظهار کرد که هر کشوری با حضور در افغانستان اهداف خود را دنبال می‌کند اما هدف همه کشورها از این حضور تامین امنیت شهروندان خودشان است.

میلر ادامه داد که ماموریت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان آن‌ها را قادر می‌سازد تا حملات هجومی را علیه «دشمن» انجام دهند.وی افزود: آن‌ها در حال تلاش هستند تا امنیت مورد نیاز دولت افغانستان برای برقراری ثبات در این کشور را تامین کنند.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی اظهار داشت که پایان بحران افغانستان در گرو صلح بین دولت کابل و طالبان است.میلر تصریح کرد: طالبان نمی‌تواند صبر کند تا نیروهای ائتلاف از حضور در افغانستان خسته شده و افغانستان را ترک کنند در نتیجه اقدام هوشمندانه برای طالبان این است که به روند صلح بپیوندد.

ژنرال آمریکایی پیش از این نیز در جلسه استماعیه خود در ماه ژوئن در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا نیز اظهار داشت که قادر به تعیین زمانی دقیق برای بازگشت نیروهای آمریکایی به این کشور نیست.

تاکنون نیز نشان داده که این ژنرال برنامه جدیدی برای پایان دادن به جنگ افغانستان ندارد و در این کشور همان طرز فکر کهنه و غالب حدود دو دهه گذشته واشنگتن را دنبال می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *