سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

العبادی فرمانده عملیات بصره را برکنار کرد

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 643042
نخست وزیر عراق سرانجام پس از هفته‌ها اعتراض ساکنان استان بصره، فرماندهی عملیات بصره را برکنار و پست جدیدی به او داد.
العبادی فرمانده عملیات بصره را برکنار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سرانجام پنجشنبه (امروز 27 سپتامبر) پس از گذشته چندین هفته از اعتراضات مردمی بصره، سرتیپ ستاد «جمیل کامل الشمری» فرماندهی عملیات بصره را از پستش برکنار کرد و وی را رئیس یک دانشگاه نظامی معرفی کرد.

به نوشته پایگاه خبری «دجلة»، دفتر نخست‌وزیری عراق پیش از آغاز نشست امروز پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، سرتیپ ستاد جمیل کامل الشمری را از فرماندهی عملیات بصره برکنار و وی را رئیس دانشگاه دفاع معرفی می‌کند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که دو هفته پیش، کمیسیون امنیت در شورای استانداری بصره اعلام کرد که سرتیپ ستاد «جمیل الشمری» فرماندهی عملیات بصره برکنار و سرتیپ ستاد «رشید فلیح» جانشین او شده است. همچنین سرتیپ جاسم السعدی رئیس پلیس این استان برکنار و سرتیپ ستاد «جعفر صدام البطاط» جانشین وی معرفی شده است.

نخست‌وزیر عراق در حالی پست جدیدی به الشمری داده است که مردم بصره، علاوه بر مطالباتشان درباره آب و خدمات، خواستار محاکمه‌ وی به دلیل تیراندازی افرادش به سوی تظاهرات‌کنندگان شده بودند اما او گفته بود که افراد ناشناس تیراندازی کرده‌اند.

استان بصره هفته‌هاست که شاهد تشدید تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی، آلودگی آبها، کمبود برق، بیکاری و ...است. در این میان، برخی افراد خرابکار با به آتش کشیدن ساختمان‌های دولتی، مقرهای نیروهای الحشد و آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران، تلاش کردند تا مسیر اعتراض‌ها را منحرف کنند. برگزاری نشست‌های اضطراری هیأت دولت و پارلمان و اعزام تیم‌های وزارتی و حتی سفر شخص نخست‌وزیر و رئیس پارلمان به این استان نیز نتوانست این مشکل را حل کند و تنها راهکارهایی موقت اندیشیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *