پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

حماس: مصمم به شکستن محاصره غزه هستیم

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 638666
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه با اعلام اینکه برخی طرف ها سعی در ایجاد انفجار داخلی در غزه دارند، افزود که ما مصمم به تحقق آشتی ملی و لغو محاصره غزه هستیم و هیچ بحثی درباره امضای توافق سیاسی با رژیم صهیونیستی مطرح نیست.
حماس: مصمم به شکستن محاصره غزه هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا،  شبکه خبری المیادین گزارش داد: «یحیی السنوار» دیروز سه شنبه در دیدار با جمعی از جوانان فلسطینی ساکن غزه گفت که پس از به بن بست رسیدن روند آشتی ملی، برخی طرف ها سعی در ایجاد انفجار داخلی در باریکه غزه را داشتند، اما راهپیمایی های حق بازگشت باعث شکست این توطئه ها شد. 

وی افزود:کشورهای زیادی سعی داشتند آشتی ملی را به شکست بکشانند و ما هم در تحقق آشتی ناکام بودیم و وضعیت شکاف داخلی همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس جنبش حماس در غزه تاکید کرد که گروههای فلسطینی قادر هستند با تشکیل اتاق عملیات برای متوقف کردن تلاش های رژیم اشغالگر قواعد نزاع را تغییر دهند اما ما خواستار جنگ نیستیم و می خواهیم که آتش بس توافق شده در سال 2014 ادامه یابد.

وی تصریح کرد که ملت فلسطین در باریکه غزه توانست چالش و توطئه برای ایجاد فتنه داخلی را به فرصتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی؛ به ویژه در ماجرای انتقال سفارت آمریکا به قدس تبدیل کند و غزه نمادی برای ایستادگی و مخالفت با توطئه علیه مساله فلسطین است. 

السنوار گفت که هیچ کسی بحثی درباره توافقات سیاسی با رژیم صهیونیستی ندارد و اگر حماس با شروط کمیته چهارجانبه بین المللی موافقت می کرد و تونل ها و موشک ها را تحویل می داد، مساله حل می شد، اما حماس همچنان به حق بازگشت و حقوق ملت فلسطین پایبند است.

وی تاکید کرد : درست است که ما مخالف جنگ هستیم، اما آماده ایم با هر گونه تجاوز مقابله کنیم و می توانیم کسانی را که چنین فکری در سر دارند، به شدت پشیمان کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *